FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

25 November 2012

KENAPA PROTIEN ITU PENTING?

Pengambilan protien membantu menghasilkan sel baru, maka sel mati dan sel lama ini dapat disingkirkan. Sel yang sihat dapat menyerap vitamin-vitamin lain yang di ambil dengan lebih baik dan efisyen. Bonusnye, kulit bertambah sihat, gebu, anjal, mulus, dan badan lebih bertenaga..

Apa kelebihan dan kebaikan protien sebenarnya ? yuk kita kaji..

KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN


Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?

Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?


Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

 SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Protien sangat penting untuk tubuh badan manusia bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat. Sel yang sihat dapat menyerap vitamin2 lain yang diambil dengan lebih baik dan efisyen.. Bonusnye, badan lebih cergas bertenaga, kulit lebih anjal, gebus, mulus dan cantik..

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!


Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):


1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menopous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.
Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTIEN
SOY PROTIEN ISOLATE POWDER

24 November 2012

5 TIPS PENGAMBILAN VITAMIN YANG BETUL

 ANDA MAKAN VITAMIN DAH BANYAK, TAPI TAK NAMPAK KESAN PUN.. 
Ada segelintir kumpulan pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplement mereka disebabkan oleh beberapa faktor :
 
jom kita semak apakah faktor penyebab vitamin kita makan tidak berkesan.

1. PENGAMBILAN AIR KOSONG DIPANDANG REMEH !

Ramai yang ada masalah untuk amalkan minum air masak kosong dan lebih suka yang berwarna dan berperisa. Air yang manis boleh meningkatkan kepekatan darah serta menyebabkan kegemukan. Kita disaran untuk banyak minum air masak apabila mengamalkan pengambilan vitamin supaya penyerapan vitamin oleh tubuh berlaku dengan lebih baik.

2. ELAKKAN MAKAN VITAMIN SECARA BANYAK SEKALIGUS DALAM SATU MASA.

Apabila kita makan semua vitamin sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini apabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa selepas itu kita akan kurang minum air. Maka cuba agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan keperluan anda, agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terlalu dibebani pada satu satu masa tertentu sahaja.

3. ELAKKAN PENGAMBILAN VITAMIN BERSAMA UBAT

Sekiranya anda dalam pemantauan doktor atas masalah kesihatan, elakkan mengambil ubat secara serentak dengan pengambilan vitamin kerana ini hanya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik. Cuba sediakan jadual, sekiranya selepas makan pagi anda mengambil ubat doktor maka anda boleh amalkan vitamin pada waktu tengahari atau malam. Namun sekiranya anda perlu makan ubat secara berturutan, pagi dan petang, maka amalkan vitamin selepas 1-2 jam selepas pengambilan ubat doktor.

4.KURANGKAN PENGAMBILAN KAFEIN DALAM DIET HARIAN

Tahukah anda pengambilan kafien boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan? Maka, pengambilan minuman yang berkafien yang tinggi secara berterusan boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak disebabkan pengambilan kafien secara berterusan.

5. PANTANG LARANG MAKAN VITAMIN

Tahukah anda pengambilan multivitamin yang lengkap dengan zat besi tidak boleh diambil bersama air susu? Ini kerana ia akan mengganggu penyerapan zat besi itu sendiri. Tahukah anda vitamin E tidak boleh diambil bersama alfalfa kerana alfalfa boleh mengganggu penyerapan vitamin E oleh tubuh badan manusia. Ada beberapa lagi yang perlu kita ketahui seperti pengambilan Alfalfa tidak disarankan untuk ibu mengandung kerana boleh mengakibatkan risiko keguguran di awal kehamilan.

TIPS IBU MENYUSU

Makanlah vitamin yang fokus untuk membantu ibu menjayakan penyusuan. Utamakan niat yang utama. Supaya tidak terlalu banyak vitamin yang anda amalkan dan dikhuatiri pengambilan air tidak sekata. Sekiranya anda membeli, maka dapatkan jadual makan yang betul dan pastikan anda tahu fungsi kebaikan vitamin yang anda beli!
Apapun makanlah dengan ilmu. Jangan beli vitamin jika anda tidak tahu apa kebaikan vitamin yang anda amalkan. Sila call pengedar, jika anda inginkan jadual panduan makan dan bagi ibu menyusu panduan pengambilan vitamin yang betul untuk mempercepatkan penghasilan susuibu.
Credit to Pn.Norita Idris
 

17 November 2012

VITAMIN-VITAMIN SHAKLEE | SUPPLEMEN UNTUK SEMUA

Ramai dikalangan kita ni kekurangan nutrisi untuk menampung zat2 yang kurang di dalam tubuh. Adakah kita tau makanan yang kita ambil setiap hari kaya dengan khasiat? 

Sudah tentu tidak..sebab sumber makanan pada masakini banyak yang tidak lengkap. Persekitaran yang tercemar dan kesibukan kerja membuatkan kita banyak memilih makanan segera (fastfood). Untuk itu kita masih memerlukan bekalan supplemen bagi mendapatkan tubuh badan yang kekal sihat dan bertenaga. InsyaAllah..

Di sini saya nak kongsi vitamin-vitamin Shaklee sebagai panduan...


Vitalea (Multivitamin) bantu naikkan HB ibu mengandung

  1. Mengandungi 12 vitamin dan 9 mineral penting yang lengkap untuk keperluan tubuh seharian. Membantu meningkatkan kecerdasan minda dan sistem imuniti badan. 
  2. Memulihkan selera makan dan melancarkan process pencernaan. 
  3. Penting bagi prosess pertumbuhan. 
  4. Menyeimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan.
  5. Melengkapkan nutrient yang kurang. 
  6. Membantu penyerapan zat dari makanan.

Vita-C Sustained Release bantu tingkatkan imuniti tubuh

  1. Membantu dalam meningkatkan imuniti badan. 
  2. Membantu dalam penyerapan zat besi
  3. Membantu dalam proses pemulihan sel, seperti luka. 
  4. Membina kolagen untuk menguatkan dan menyegahkan tisu dalam badan. 
  5. Menjaga ketahanan badan dari selsema. 
  6. Menstabilkan bahan kimia dalam badan.

B Complex elak kemurungan

  1. Menukarkan gula dalam darah kepada tenaga. 
  2. Mencegah kelesuan dan kemurungan.
  3. Membantu kelancaran urat saraf. 
  4. Mengelakkan stress.
  5. Mengelakkan sembelit.


Alfalfa detoks toksin dan percepat penghasilan susu ibu

  1. Makanan yang mengandungi 8 enzim pencernaan dalam kuantiti yang secukupnya untuk membantu pencernaan bagi kesemua tiga kelas makanan. 
  2. Mengandungi 10 vitamin, 15 mineral, gentian dan amat kaya protein. 
  3. Mengatasi sakit sendi. 
  4. Boost susu ibu, percepat penghasilan susu
  5. Membuang toksin dalam badan, melancarkan darah

Vitamin E melembap dan mencantikkan kulit

  1. Melambatkan proses penuaan. 
  2. Membantu jantung untuk mengepam dengan lebih efisyen. 
  3. Membantu dalam penyerapan oksigen. 
  4. Mencegah kanser.
  5. Mencegah kemusnahan vitamin A dan C. 
  6. Sebagai antioksidan.
  7. Vitamin E juga melembap dan mencantikkan kulit

Ostematrix (Calcium Magnesium Vitamin D) atasi kerapuhan tulang

  1. Untuk tulang dan gigi yang kuat. 
  2. Mencegah kekejangan otot (cramp).
  3. Membantu dalam pembekuan darah. 
  4. Menstabilkan denyutan jantung.
  5. Mengurangkan migrain. 
  6. Membaiki stimulasi urat saraf.
  7. Mencegah PMS, senggugut, kembung

Zink menyembuh luka dengan cepat


  1. Menyembuhkan luka dengan cepat
  2. Terlibat dalam penghasilan insulin.
  3. Mengekalkan rangsangan bau dan rasa.
  4. Mengawal kelemumur dan keguguran rambut

Lecithin bantu keluarkan lemak dari sel

  1. Mengandungi asid lemak penting yang diperlukan tubuh.
  2. Menolong mengeluarkan lemak dari sel - bagus untuk menurunkan berat badan.
  3. Bagus untuk rambut.
  4. Menegangkan dan melembutkan kulit.
  5. Lecithin juga dapat mencegah elzhimer, bagus untuk sistem saraf otak

Carotomax (Beta Carotene) untuk kesihatan mata

Untuk kesihatan mata.
Membina semula sel yang rosak.
Menguatkan imuniti badan.
Membina sel darah putih.

Omega Guard bantu kurangkan kolesterol

Mengurangkan kolesterol.
Membina sel otak.
Mengurangkan sakit sendi.
Mengurangkan risiko sakit jantung.




GLA Complex bantu kawal kencing manis

Membantu dalam mengurangkan PMS (pre-menstrual syndrome) dan ekzema.
Membantu mengawal kencing manis.
Membantu mengawal berat badan.




Energizing Soy Protein (ESP)

Terdiri daripada 9 komponen asid amino untuk memudahkan penyerapan oleh badan.
Membina sel2 tubuh.
Membantu kesihatan kuku dan rambut.
Membina ketahanan badan.
Menambah susu badan.

MealShake

Pemakanan lengkap yang mengandungi 12 vitamin, 9 mineral dan protein
Bagus untuk mereka yang mengalami kesukaran menelan pil.
Boleh dijadikan quick meal yang berkhasiat.


Performance Drink

Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. 
Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.


Kini ada produk baru dalam range anti penuaan : Vivix dan Collagen
Powder.



Alhamdulillah, Shaklee banyak membantu saya dan keluarga untuk menjalani gaya hidup yang lebih sihat.


Supplemen Shaklee bantu isi kerompongan nutrisi harian saya, akibat daripada pemakanan yang tidak seimbang, makanan segera, dan sumber makanan yang tidak segar..



16 November 2012

VITAMIN BUAT KULIT CANTIK : RAHSIA KULIT GEBU, CERAH & LICIN

SET KECANTIKKAN KULIT : B-COMP, VITA-C, VITA-E add on ESP


Sekarang ni ramai yang bertanya ada tak vitamin untuk kulit cantik. Bagaimana nk kurangkan jerawat dan jeragat di wajah, dan vitamin untuk memudarkan parut2 jerawat, warna kulit tidak sekata

Ok, di sini saya berikan beberapa syor vitamin bagi mencantikkan kulit anda dari dalam..
  1. Energy Soy Protein (ESP): Setiap 21 hari sel kulit kita akan mati dan digantikan dengan sel kulit yang baru. Parut-parut jerawat di wajah anda selama ini adalah akibat sel-sel kulit mati tidak diperbaharui dengan sel-sel kulit yang lebih gebu, bersih, licin dan sihat. Jangan sia-siakan sel kulit yang diperbaharui itu. Ambil kesempatan ini dengan meningkatkan kualiti sel-sel kulit yang diperbaharui menerusi bekalan protein (ESP) secukupnya.
  2. Vitamin C membantu mengekalkan paras kolagen yang kritikal bagi wajah anda. Kekurangan paras kolagen mengakibatkan kulit wajah anda kelihatan tua. Inilah sebabnya banyak artis Hollywood mementingkan tahap kolagen yang mencukupi; walaupun berusia 50 tahun ke atas, agar wajah kekal licin, tegang dan sihat seperti wanita muda 20-an.
  3. B Complex penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah. Tidak timbul lagi masalah kulit wajah yang bertompok-tompok. Selain itu, B Complex juga membantu dalam menstabilkan hormon badan kita; juga sesuai untuk mengurangkan rasa marah atau stress. Ini juga membantu dalam menghasilkan kulit yang cantik dan ceria.
  4. Vitamin E mampu memudarkan parut jerawat di wajah anda dengan berkesan. Selain itu, ia juga merupakan ejen antioksidan dan anti-penuaan yang hebat. Pasti orang lain beranggapan anda sedang berjalan dengan adik; padahal anak sendiri, selepas mengambil vitamin kulit cantik ini secara berterusan.
Gabungan semua vitamin-vitamin di atas membantu dalam mencegah jerawat serta melupuskan parut-parutnya jika di ambil secara istiqamah. Wajah anda pasti kelihatan berseri dari dalam; tanpa perlu mekap berlebihan yang mungkin merosakkan kulit, hari raya nanti. Masa tu nanti, suami andalah orang yang paling bangga; sambil mengusap-usap pipi anda yang cantik itew~



Kepada anda penggemar2 Vita C 500mg Sustained Released

JANGAN TERBANTUT KERANA VITAMIN C 500MG YG TGH OUT OF STOK SEKARANG NI.. ANDA BOLEH GANTIKANNYA DENGAN VIT C CHEWABLE 100MG BUKAN JENIS SUSTAINED RELEASED

beza ia dgn vit C 500mg ialah:-
-- vit c chewable bukan jenis sustained released- thats why dos dia 100mg.. so kita boleh makan kerap2, misalnya jarak 3-4 jam sekali, bukan telan sekaligus 5 biji

So.. anda boleh gantikan Vit C 500mg dgn Vit C Chewable 100mg (bukan utk kanak2 shj ye,dewasa juga blh)..!
Kelebihan dan kebaikkannya sama cuma vit c chew ni bukan jenis sustained released. Tiada masalah untuk anda menggantikannya. Anak2 juga blh ambil sama ^_*
Dapatkannya sekarang! Pm sy utk maklumat lanjut.. sms/whasapp 0162853148 - Ayu
 

15 November 2012

SARAPAN SIHAT - MIGHTY 3 GEM

Anda sering sibuk di awal pagi ? Sarapan pagi anda sering terabai? Tahukah anda sarapan pagi itu penting untuk tubuh badan kita?

Ramai yang tidak sedar yang sarapan merupakan rahsia untuk anda kekal sihat dan bertenaga sepanjang hari. Dengan tidak bersarapan anda mungkin :

  • Tidak dapat memberi tumpuan untuk masa yang panjang
  • Kurang peka
  • Mengambil masa yang lama untuk bertindak balas
  • Kandungan gula dalam darah yang rendah
  • Produktiviti kerja menurun

Shaklee menwarkan Program Mighty 3 Gem untuk memulakan hari anda dengan sarapan yang lazat dan berkhasiat

 Kebaikan :

 Sarapan pagi berkhasiat dapat memberikan anda kesan :
  • Bertenaga sepanjang hari
  • Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan 
  • Memelihara kesihatan secara menyeluruh

 Produk Mighty 3 Gem mengandungi :


1) MEALSHAKES

2) ENERGIZING SOY PROTIEN - VANILLA

 3) PERFORMANCE





13 November 2012

BELAJAR BUAT BLOG yang menarik

 
 
 
WOW!! Teruja malam ni banyak belajar pasal blog.. study sendiri je tau...haha..on9 jer... Korang nak tau mana aq blajar?..
 
meh klik link ni 
 
http://www.lyssasecret.com/p/tutorial.html#.UKEIIGfmfrc
 
Mesti korang seronok buat blog yang cantik2 ni.. hehe.. aq pun baru je terjebak ni haa.. sejak2 buat biz Shaklee ni lah.. ^__^
 
macam2 dh aq try buat..Semalam buat tak jadi, macam carca marba dah.. 
tp arini, alhamdulillah BERJAYA!! Suke I taw!!
 
Selamat Mencuba!! 
 
Korang mesti suke.. tak rugi tau.. Mudah2an adik Lyssa ni murah rezekinya sebab tak kedekut ilmu...
 
 

12 November 2012

Tolong LIKE FANPAGE facebook sayaa!! ^_^

10 November 2012

UNTUK RASA LEBIH SIHAT, KULIT LEBIH MUDA MENAWAN

 

SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.


* Berat molekul diukur dalam unit Dalton

Anda masih tercari2 kolagen yang berkesan? Pilihlah Shaklee! Anda pasti puas hati..Kulit anda akan terasa lebih lembut, anjal.. Memudarkan parut2 jerawat yang dalam..tapak kaki juga terasa lebih licin dan moist. Kulit lebih lembab walaupun tanpa pelembab muka! Kesannya bukan di muka saja tau, tp merangkumi seluruh badan anda! Best kan? Ape lagi? jom dapatkannya..! Sihat cantik menawan tertawan!! Tanpa botoks dan bahan kimia. Hanya yang Natural & klinikal.. Sudah tentu Shaklee..!

Hubungi saya untuk keterangan lanjut.  

 Ini adalah testimoni sebenar, tiada yang benar melainkan benar benar belaka... Grab it now! 

06 November 2012

SET PENYUSUAN, SET BERPANTANG / PEMBEDAHAN

SET YANG SANGAT SUPERB BUAT SUPERMAK!!

Selepas melahirkan sudah tentu badan ibu tersangaT letih, lemah dan muka juga pucat lesi. Lebih2 ibu2 yang exklusif menyusukan anaknya. Sudah pasti anda sering berjaga malam kerana menyusukan anak. Mungkin ada juga dikalangan anda yang punya masalah dalam menghasilkan susu yang meriah dan berkhasiat.

Usah risau lagi dengan Set Penyusuan Ibu Lengkap dari Shaklee. 

FAEDAH SET IBU MENYUSU  DAN SET BERPANTANG / PEMBEDAHAN SHAKLEE

  Set ini sangat2 membantu anda untuk ;-

  • badan terasa lebih cergas bertenaga, tidak cepat letih
  • luka cepat sembuh
  • susu lebih meriah,pekat
  • merapatkan bahagian intim, mengecutkan rahim
  • membuang toksin, angin dalam badan
  • melancarkan darah
  • membantu merawat kekejangan, migrain, kembung
  • menyihatkan rambut, kuku, tulang,otot dan gigi
  • meningkatkan sistem imun tubuh 
  • mengawal tekanan emosi / anti-stress
  • menolong fungsi normal penghadaman dan selera makan 
  • bayi anda cepat kenyang , cepat chubby, cpt naik berat badan kerana susu ibu yang pekat lagi berzat 
  • dapat mengurangkan berat badan, memudarkan selulit dan strech mark

dan banyak lagi khasiatnya..
bagi anda yang sudah merasainya, anda pasti tidak akan beralih kepada yang lain...^_*

SET TRIPPLE M - 3M

Set ini adalah khas buat ibu menyusukan.. namun ia juga sesuai buat seisi keluarga. Set ini mengandungi :


VITA-LEA

B-COMPLEX
OSTOMETRIK
dan buat anda yang masih dalam pantang boleh add on dengan ZINK COMPLEX untuk percepat baik luka dan merawat keguguran rambut



ini adalah testimoni dari seorang pengguna Shaklee

salam pengguna Shaklee semua... saya nak share pengalaman saya sendiri... saya mengamalkan minum ESP lebih kurang setahun sejak kelahiran anak ke 2 saya.. memang sejak dari awal saya mempunyai masalah kesuburan..

selepas setahun lebih berkahwin baru saya disahkan hamil anak pertama.. 5 tahun pula saya menunggu untuk menimang cahaya mata ke 2 saya.. setelah mencuba set E saya terus mengambil ESP sehingga sekarang.. nak dijadikan cerita, walaupun tahu kelebihan ESP ni saya tetap mengabaikan protection sebab saya tahu saya tak mungkin hamil dalam waktu terdekat... Allah maha kaya.. selepas period saya yang pertama (16/6/2012) terus saya dah tak period.. memula check memang -ve.. lepas raya tetiba saya loya2... check2.. fuhhhh..!!! +ve la plak.. yeayyyy...!!!!! saya tak perlu menunggu lama seperti sebelum ini untuk menimang cahaya mata lagi walaupun saya sebenarnya belum bersedia kerana pada asalnya saya mengamalkan produk Shaklee ni adalah untuk penyusuan... saya kini hamil 4 bulan... terima kasih Ya Allah.. terima kasih juga puan Jannatul Fadilah kerana memperkenalkan produk ini kepada saya...

PM@SMS@WHATSAPP KE 0162853148 UNTUK KETERANGAN LANJUT
BOLEH SHARE ID SAYA NOR FAHIDAYU MASRAN NO.ID : 882771 untuk pembelian di branch Shaklee berhampiran anda

05 November 2012

SET KHAS BUAT SUAMI ISTERI KEMBALI INTIM

VITAMIN SHAKLEE : SET SUAMI ISTERI - KEMBALI BERCINTA

Kerana tuntutan kerja dan rumahtangga, badan cepat letih, mudah lesu, stress dan mood yang tidak menentu menyebabkan kehangatan suami isteri semakin menurun.  Balik dari kerja, suami kurang berbual dengan isteri begitu juga sebaliknya.. Mana nk masak, mana nak layan anak lagi.. Dah penat, masuk bilik terus tidur.. Bangun pagi, si isteri siap2 anak terus g kerja.. Begitulah rutin seharian.. Sehingga tuntutan suami isteri terabai. Ada rumahtangga runtuh kerana hubungan yang tidak mesra ini.

Oleh yang demikian, kembalikanlah keintiman anda berdua agar keluarga lebih bahagia. Jangan diabaikan tuntutan rumahtangga ini. Disini kami menyediakan Set Kombo Suami Isteri iaitu Vitamin E dan Alfalfa

Vitamin E 400IU - Juga dikenali sebagai vitamin Cinta~~ 
Sumber antioksidan yang kuat bagi membersihkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel dan melindungi Sperma.
Alfalfa Shaklee -  merapatkan bahagian intim wanita, merawat Gout, achtritis, arlegic, ekzema, membuang toksin, mencuci darah, usus dan buah pinggang, melancarkan pengaliran darah, juga sebagai milk-booster bagi ibu2 yang menyusukan. Membuatkan badan anda terasa lebih ringan dan cergas




KHASIAT ALFALFA SHAKLEE

Assalamualaikum, salam sejahtera, salam 1 Malaysia..

Petang yg dingin..hujan turun tanpa henti...sejuk jer...
hehe..petang ni saya nak cerita pasal Shaklee Alfalfa Complex pulak. haa..sejuk2 ni blhlah telan 10bj alfalfa bagi panas sikit badan tu (^_*) 

Saya juga mengambil Alfalfa Complex ini semasa dalam pantang.. Hasilnya, badan rasa lebih bertenaga, pembuangan lawas (sembelit masa pantang adalah normal kerana kurang air), susu badan jadi meriah sampai basah baju lapik lampin lagi, huhuu dan menariknya cik V kembali seperti anak dara woo.. (^_*)

KHASIAT ALFALFA SHAKLEE

Alfalfa adalah sejenis tumbuhan yang kaya dengan Vitamin dan Mineral. Alfalfa telah digunakan sejak berzaman lagi. Ia dipercayai dapat menyembuhkan sakit2 sendi dan alahan. Banyak lagi khasiat Alfalfa Shaklee ni..

Fungsi

Mengandungi 7 enzim pencernaan dalam kuantiti secukup untuk membantu pencernaan bagi kesemua tiga kelas makanan.

Mengandungi klorofil, sejenis agen deodoran dan pencegah toksik asli.

Salah satu jenis tumbuhan paling lengkap, dan kaya pemakanannya yang terdapatdalam alam semula jadi.

la mengandungi 16 vltamin, 17 mineral, gentian, dan amat kaya dalam protin.

Secara tradisi diambil bagi mengatasi sakit sendi dan alergi.

la mengandungi lebihan mineral surih berbanding mana-mana tumbuhan yang diketahui manusia. Kesemuanya penting bagi fungsi sel.

Ia juga bagus utk meredakan sakit2 sendi, Gout, Diabetes, Alergic, Gatal2, masalah jerawat, masalah keputihan dan juga Alfalfa berfungsi bagi mencuci darah, usus dan buah pinggang. Sesuai dijadikan sebagai pelawas dan membuang toksin dalam badan.

Panduan memilih

Keluaran ini harus disediakan hanya dari daun-daun tumbuhan untuk menjamin potensi maksimum. Banyak pengeluar menghasilkan alfalfa yang diperbuat daripada akar dan batang selain daunnya; ini akan menyusutkan kualitinya.

Daunnya harus diproses secara asli di bawah cahaya mata hari dan bukannya menerusi mesin haba tinggi dan tiupan kencang.

Cuba carikan jenis yang tidak ditanam dengan penggunaan racun serangga dan racun rumpai

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur. 


Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa: 

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

AWAS!!!!

Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

credit Master Lyna Noh
 
Read more http://vitaminsemulajadi.com/khasiat-alfalfa-shaklee/


Testimoni pengguna Alfalfa


Testimonial alfalfa: "Saya ada masalah athma sejak kecil lg.. Sejak saya mengambil set B untuk penyusuan saya dapati saya jarang sekali terkena athma. Jika saya rasa sukar bernafas, saya akan mengambil 2 biji alfalfa. Alhamdulillah, kejap je saya boleh bernafas seperti biasa. Selamat tinggal segala ubat2 doktor yang banyak memberi kesan kpd saya.."
Dapatkan Alfalfa terbaik hanya dari Shaklee. Hubungi sy utk maklumat lanjut...

Share it