26 March 2013

TIADA KOLAGEN DALAM TUMBUHAN? | KELEBIHAN COLLAGEN SHAKLEE

TAHUKAH ANDA TIADA KOLAGEN DALAM TUMBUHAN??


Dari segi biokimia, kolagen ni sebenarnya kombinasi sekumpulan asid amino tertentu yang hanya wujud pada HAIWAN dan MANUSIA.. Pada tumbuhan termasuklah rumpai laut, soya dan koko tu memang ada asid amino tapi tidak boleh dikatakan kolagen sebab kombinasi berbeza dengan kolagen.

Asid Amino pada tumbuhan ini juga BOLEH merangsang penghasilan kolagen semulajadi dari badan kita (30% protein badan manusia adalah kolagen - pada tendon, tulang, kartilaj etc) 

Maknanya, sumber tumbuhan tu sepatutnya disebut sebagai PENGGALAK KOLAGEN bukan KOLAGEN...kecuali ramuan produk dicampur dari sumber kolagen haiwan. Sumber Kolagen haiwan yang popular adalah ayam, lembu, babi, arnab, ikan dll. Kolagen dari marin (ikan) adalah 7x lebih baik dari sumber kolagen yang lain.

#kaki ayam banyak kolagen tau! #


so, disini sebenarnya..tiada kolagen dalam rumpai laut.. tetapi ia adalah penggalak 

penghasilan kolagen dalam tubuh. Penggalak kolagen juga adalah dari sumber 




KOLAGEN TULEN HANYA DARI SHAKLEE | SHAKLEE COLLAGEN 

POWDER


Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) Proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari Sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekuler, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 


~ Tujuh (7) ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus Acidophillus , Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam membawa ke luar untuk kulit tampak lebih anjal, cerah berseri.


UNTUK TESTIMONI SILA KLIK DI SINI

HUBUNGI SAYA UNTUK INFO LANJUT DI 0162853148 AYU

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....