20 September 2013

BEZA ANTARA SHAKLEE DENGAN HERBALIFE

Tergerak hati nak cerita tentang beza antara Shaklee dan Herbalife sebab ramai yang bertanya dan buat perbandingan..


Sebenarnya sama sahaja, Dua-dua adalah produk makanan kesihatan. Dua-dua tidak menurunkan berat badan secara drastik. Kedua-dua produk ini mementingkan kesihatan dan kepejalan otot. Secara umumnya, Produk Shaklee dan Herbalife fungsinya lebih kurang sama - MEMBEKALKAN NUTRISI SEMASA BERDIET. Ini BUKAN UBAT KURUS jadi bukan bermakna anda mengetepikan SENAMAN DAN KIRAAN KALORI yang BETUL jadi ia mengambil sedikit masa untuk TURUNKAN BERAT BADAN.


Ramai juga yang berpendapat, " kalau ambil produk Shaklee  kena bersenam juga ke, kena jaga kesihatan, kena jaga makan? Kalau macam tu baik tak yah amik set kurus shaklee!  "


....yezza! memang betul kalau anda boleh bekalkan vitamin dan nutrisi yang cukup semasa proses TURUNKAN BERAT BADAN. Betul sangat sekiranya anda dapat beri makanan yang cukup supaya sel dan otot anda tidak mudah rosak, kalau boleh macam ni tak yah amik ape-apa pun tak pe.

- Tahukah anda ramai yang berdiet dengan cara yang salah? Maknanya, bila anda berhenti berdiet, makan macam biasa, berat badan terus naik. Inilah yang dinamakan diet yo-yo. Anda telah mengikuti program diet yang salah yangmana anda tidak mementingkan pengambilan protin semasa TURUNKAN BERAT BADAN.

Jika tiada meal plan yang betul, diet anda menjadi kurang baik. 

Bukan satu pilihan yang bijak juga dengan berdiet kurangkan makan.

KALORI - perlu dikurangkan tetapi PROTIN perlu ambil juga bagi mengekalkan otot yang sihat, pejal dan tidak mudah tercedera semasa bersenam. Protin yang cukup juga membantu agar badan anda tidak lembik, lebih bertenaga dan tidak nampak macam kulit orang tua... Bila otot rosak, pembakaran lemak jadi tidak berkesan , berat badan turun pun kerana otot yang jadi slim, tapi lemak masih banyak sebab tu lah bila makan lebih sikit, berat naik balik.

Anda kena faham KONSEP YANG BETUL SEMASA MENURUNKAN BERAT BADAN :

- kurangkan pengambilan kalori dalam makanan
- minum air lebih 3 liter sehari
- bersenam secara berkala 40minit sehari
- makan makanan seimbang dan berkhasiat
- pengambilan vitamin membantu dalam proses penurunan berat badan, menjaga otot dan memberi tenaga yang cukup.


HUBUNGI SAYA UNTUK PILIHAN SET TURUNKAN BERAT BADAN SHAKLEE & TIPS-TIPS YANG BERKESAN SEMASA MENURUNKAN BERAT.

pengedar sah shaklee bandar baru sentul dan sekitar
AYU 0162853148
COD BANDAR BARU SENTUL & SEKITARNYA









No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....