12 February 2015

Gastrik Kronik Sembuh , Tanda-Tanda & Cara Merawat Gastrik, Bagaimana?


Saya dapati ramai sekarang ni yang menghidap penyakit gastrik, tak kiralah lelaki atau perempuan, tua atau muda. Bila lewat makan je, gastrik atau pedih ulu hati mula menyerang.. Seksa dan sengsara saya tengok. Selalunya kawan-kawan dan saudara sendiri.. Gastrik kini telah menjadi salah satu masalah orang zaman sekarang ni. 

Tanda-tanda Gastrik
Tanda-tanda Gastrik


Banyak punca penyakit Gastrik ni menyerang.. biasanya sengaja melewatkan atau skip makan sebab nak kurus, ada juga yang tak sempat sarapan atau lunch dek kerana kesibukan kerja mengalahkan tugas pak menteri .. (^_^)v.. dan akhirnya, Gastrik pun menyerang....siapa yang susah?? Jalan terbongkok2, terpaksa berehat 2-3 hari, berguling2 sakitnya, jumpa doktor, MC , telan ubat.. arghhh... Jangan biarkan penyakit gastrik ni menghantui hidup anda.. Ia boleh menyebabkan anda terkena Ulser Perut yang lebih teruk lagi menjadi kanser perut...

gastrik kronik
Gastrik Semakin Kronik Jika tidak dirawat

Tapi ia langsung berbeza dengan wanita dalam video ni tau.. 10 tahun sengsara menghidap Gastrik kronik dan ia sembuh secara tak sengaja..biar betul? Macamana boleh sembuh? Bagaimana caranya? Klik Video untuk mengetahuinya.




Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? 

Tanda-tanda penyakit gastrik:

  1. Kerap sakit kepala di bahagian kanan kepala terutama apabila perut kosong atau lewat makan nasi.
  2. Sakit kepala ini kadang-kadang diikuti dengan perasaan loya atau mual dan sebu perut dan hilang selera untuk makan. Kadang-kadang simptom ini dialami tanpa sakit kepala.
  3. Demam yang saya panggil demam gastrik apabila selalu miss makan pagi, tengahari atau malam.
  4. Muntah kadang-kadang berwarna kuning dan kadang-kadang ada darah dalam muntah atau darah beku bergumpal.
  5. Sakit perut yang kadang kala teramat sakit.
  6. Keluar angin dari mulut macam sendawa terutama apabila bahagian tertentu badan digosok atau diurut.

Rawatan penyakit gastrik:

  1. Pastikan mulai sekarang, waktu makan adalah mengikut disiplin waktu yang ketat contoh setiap hari makan tengahari pukul 1.00 tgh plus minus 15 minit.
  2. Pastikan bila makan nasi (tenghari dan malam) selepasnya minum air suam bukan air manis atau air batu. Pastikan juga minum hanya sesudah makan bukan berulamkan minum!!
  3. Elakkan makanan junk food, jeruk kering seperti asam boi dan jeruk basah dan juga mee segera.
  4. Elakkan nescafe, kopi, teh, minuman bergas, sunquick dalam botol, orange squash, air limau
  5. Jikalau peringkat gastrik berat, elakkan segala makanan mengandungi yeast seperti roti, donat, pau, piza dll
  6. Elakkan makan terlalu kenyang
  7. Elakkan cuka, makanan yang pedas
  8. Elakkan atau kurangkan daging dan ayam.
  9. Elakkan makanan ubi, pulut, keledek, kentang, pisang nangka, pisang tanduk, cempedak / nangka, rebung, dan makanan lain yang menyebabkan kembung perut atau banyak angin dan sendawa.
  10. Elakkan sama sekali dari mengambil sebarang ubat dari doktor dan klinik bagi rawatan gastrik seperti milk of magnesia dsb kerana ia akan merumitkan lagi gastrik.
  11. Minum susu segar atau susu tepung full cream (bukan HL atau low fat atau annelene) pada awal pagi (6.30 pagi), 10.00 pagi, 4.00 ptg dan 9.30 malam setiap hari sehingga benar-benar sembuh. Senang Shake2 ESP je, telan bersama Alfalfa untuk meneutralkan kembali asid perut. :) Ambil 2 biji Papper mint Ginger Plus selepas makan untuk melegakan sebu perut.
  12. Kalau sakit perut teramat sangat, muntah atau demam, ambil secekak pucuk jambu batu, rebus dengan 3 sudu ketumbar, rebus dengan 3 gelas air dan masak hingga menjadi 1 gelas. Bahagikan air ini kepada 3 bahagian, minum 1 bahagian air rebusan ini tiga kali setiap 4 jam. Telan 4 biji Ostematrix Shaklee sebelum tidur untuk membuang angin, melegakan otot perut dan memberi tidur yang lebih lena dan berkualiti..
 

Set Gastrik Shaklee

Vitamin Shaklee Untuk Rawat Masalah Gastrik
Vitamin Shaklee Untuk Masalah Gastrik


Esp - membekalkan tenaga, memberi rasa kenyang yang lama dan membantu memperbaharui sel-sel yang telah mati

Alfalfa - Membantu meneutralkan asid perut

Ostematrix - Membantu melegakan ketegangan otot perut dan melegakan rasa sebu  / pedih ulu hati, melegakan sakit kepala dan mengembalikan tidur yang lena dan berkualiti.

Pappermint Ginger Plus - Melegakan dan membantu mengeluarkan angin dalam badan 



Hubungi saya untuk sebarang 
 pembelian atau pertanyaan

SID : 882771
NOR FAHIDAYU MASRAN
016 - 2853148

Pengedar Shaklee Sekitar Bandar Baru Sentul
dan kawasan berhampiran.
Pengeposan Seluruh Malaysia
 

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....