FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

CARI

Loading...

24 March 2015

4 Sebab Kenapa anda Perlu Minum ESP setiap hari?

Tak kira waktu promosi atau tidak , ESP Shaklee tetap menjadi pilihan ramai rakyat Malaysia!! Tak hairanlah Cawangan Shaklee Malaysia pernah kehabisan stok ESP 2 tahun lepas kalau tak silap saya. Terpaksa menunggu stok sampai Malaysia pula.

4 Sebab Kenapa anda Perlu Minum ESP setiap hari?


  1. ESP menjana dan membekalkan tenaga sepanjang hari, menjadikan badan sihat dan tak cepat penat.
  2. ESP bantu beri rasa kenyang yang lama, sangat sesuai untuk orang yang berdiet, orang yang selalu sibuk sampai tak sempat nak makan dan ibu-ibu hamil atau menyusukan
  3.  ESP menjadikan kulit lebih cerah, cantik, anjal dan gebus, halus mulus...
  4. ESP membantu memudarkan dan menghilangkan parut jerawat dan jeragat, kesan strechmark semasa mengandung serta parut-parut luka.

Anda bila lagi nak cuba?

Cuba segelas dan anda akan minta lagi...!!

Kenapa anda perlu ambil ESP Shaklee

Kenapa anda perlu ambil ESP Shaklee

Satu Canister RM 150

Nak Order?

PESAN SEKARANG!

HUBUNGI SAYA UNTUK PESANAN

AYU
016-2853148
PENGEDAR SAH SHAKLEE
COD BANDAR BARU SENTUL

Masalah Anak Sembelit Teruk, Bagaimana Nak Rawat?

Memang agak merisaukan ibu ayah bila anak kena sembelit yang teruk. Anak sembelit sampai menangis, nak keluarkan najis pun dia jadi trauma...



Saya nak share pengalaman ibu ni, kisah menyayat hati seorang ibu yg anaknya sembelit teruk. Sembelit yang sangat teruk sampai suaminya kena standby nak seluk tangan untuk tolong keluarkan najis. Bagaimana beliau merawatnya?



Anak Sembelit Teruk Sampai Kena Seluk Tangan Nak Korek from iReach HD on Vimeo.


So, ibu ayah,..jangan biarkan masalah anak sembelit ni berlarutan walau dah bagi macam-macam buah dan sayur,  minum air yang banyak tapi masalah sembelit tak selesai juga. Doktor pun sarankan untuk ambil supplemen

Cubalah berikan Meal Shakes Shaklee untuk bantu mengatasi masalah sembelit anak tersebut. Bukan sahaja ia Multivitamin yang dapat menampung kekurangan nutrisi tubuh, malah dapat menaikkan selera makan anak tau.


Nak beri Meal Shakes untuk anak kesayangan anda?

Sebotol hanya RM 113.00 sahaja, Rasa yang sedap dengan harum vanilla. Hanya campurkan sesudu kecil dalam susu anak anda dan sedia diminum!! Pasti mereka sukakannya.. (^_*)v


TESIMONI MEAL SHAKES 
BANTU ATASI MASALAH SEMBELIT KANAK-KANAK




Untuk pemesanan anda boleh  
HUBUNGI saya di  
 
0162853148 
Pengedar Shaklee Terbaik
Bandar Baru Sentul


23 March 2015

6 Cara Atasi Bengkak Susu Atau Payudara Tersumbat

Pengalaman menyusukan anak pasti merupakan satu memori yang indah buat ibu-ibu yang baru melahirkan.

Bukan mudah nak menyusukan anak secara eksklusif dan berterusan tanpa campuran susu formula selama 2 tahun ye! Ibu perlu ada ilmu tentang penyusuan , tidak mudah  putus asa, sentiasa positif, gembira dan menjaga kesihatan yang baik. PENTING ILMU PENYUSUAN BAGI IBU-IBU BARU !


**Sebelum panjang lebar lagi, saya nak kongsi pengalaman Puan Farah, ibu bekerja syif yang gigih mengumpul stok EBM


Dalam pada menyusukan anak, pasti ada suka dan duka ye tak? Paling tak best bila puting luka, melecet, kena gigit dengan bayi atau terkena bengkak susu!! huh... sakit hokey...

Puting luka dan pedih menandakan penyusuan bayi tidak berjalan dengan baik dan ada sesuatu yang tidak kena. Walaupun peduh dan sakit, luka pada puting tidak akan memberi kesan kepada bayi.


Pastikan kedudukan bayi ketika menyusu betul agar puting tidak melecet atau luka. Paling penting untuk sentiasa mengubah kedudukan bayi ketika menyusu dan membersihkan puting setiap kali selesai susuan. Dapatkan REHAT YANG CUKUP dan amalkan PEMAKANAN YANG BETUL.

Teknik lekapan penyusuan yang betul
Teknik lekapan penyusuan yang betul


Puting luka nak ubatnya senang je, sapukan susu ibu dekat kawasan luka tu dan biarkan ia kering..tapi macamana nak menyusukan pula? Pastinya sakit menyengat bila anak menghisap payudara. Tahan lah juga,..kalau luka kecil boleh tahan, tapi kalau luka besar kenalah bagi baik dulu.. sementara nak baik tu, pasti terjadi bengkak susu pula!!  ohooo...dugaan sungguh,,,** JANGAN STRESS!! STRESS boleh menyebabkan pengeluaran susu ibu terganggu ye..

6 Cara Atasi Bengkak Susu atau Payudara Tersumbat:-


Biasanya payudara bengkak bukan disebabkan dipenuhi susu ibu, tetapi ia disebabkan oleh payudara yang tersumbat. Biasa terjadi pada ibu-ibu yang baru melahirkan sekitar tiga hingga empat hari pertama. Payudara terasa penuh, tegang serta sakit. Kesannya, payudara menjadi bengkak.

  • Bersihkan puting payudara dengan air suam dan gosokkan dengan guna berus gigi yang lembut secara perlahan. Elok bermula semasa hamil lagi.
  • Kompres payudara dengan air hangat sebelum menyusukan bayi
  • Kompres payudara dengan air dingin selepas menyusukan bayi
  • Keluarkan sedikit susu sebelum mula menyusu agar payudara lebih lembut dan puting mudah dihisap bayi. Kerapkan penyusuan setiap 2 jam. Usahakan bayi menyusu pada kedua-dua belah payudara
  • Ketika bayi menyusu, urut lembut payudara bagi merangsang susu mengalir dengan lancar.
  • Ambil Lecithin untuk bantu mengurangkan bengkak susu. Lecithin bantu memecahkan lemak-lemak susu dalam payudara dan dapat melancarkan pengaliran susu ibu selain bagus untuk saraf dan perkembangan otak bayi.

    *Pakar penyusuan menyarankan pengambilan sebanyak 3,600-4,800mg Lecithin sehari untuk membantu melegakan susu tersumbat.

    Cara pengambilan Lecithin yang detail boleh dibaca dalam artikel “Lecithin Treatment for Recurrent Plugged Duct


    Payudara Bengkak atau Duktus Tersumbat
    Payudara Bengkak atau Duktus Tersumbat



Baca artikel lain :-
 
Duktus Susu Tersumbat dan Cara Merawatnya

Urutan Payudara Bagi Ibu Menyusu

Vitamin Ibu Menyusu

Nak dapatkan sebotol Lecithin Shaklee?

HANYA RM52.50 SAHAJA
 

Untuk pemesanan anda boleh  
HUBUNGI saya di 0162853148 

Share it