FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

26 June 2016

FIRST AID KIT WAJIB ADA DI RUMAH

Raya dah dekat. Mesti ibu-ibu pun sibuk nak kemas-kemas rumah kan?

turun langsir...😂😂 huh.. habuk!!

(Tapi jaga juga pinggang dan rahim ibu ye. Jangan angkat berat-berat. Minta bantu orang lelaki atau suami ya! Badan nak pakai lama. Masa muda semua rasa boleh buat, nanti dah berumur merasa sakitnya.)

.
Takpe..ada first aid kit kan. ..mesti ada perisai diri.  Mega dose vit c dulu.. sy dh makan 4 bj vit c sehari.. hihii.. #misiCANTIKRAYA .. Hahahaa... 2 bj wktu berbuka 2 bj waktu sahur.. 😉
.

First aidkit korang apa ye kat rumah? Plaster, ubat luka, panadol?

.
Saya kat rumah ada ini aja.. guna sebaiknya alang2 dh jadi SID tu kan..

#basicH pencuci serbaguna.  Kalau kena myk panas @ air panas, gigitan serangga berbisa.. titiskan basic h ni kan tmpat kejadian tu.. insyaAllah...kurangkan pedih tu.. pastu terus bawa ke klinik jika teruk ye. Sy mandikan anak dgn basic h ni kalau badan dia panas nk demam. Ia bantu turunkan suhu panas anak juga tau.. selain buat cuci2 CD, Lantai ..tingkap.. hilangkan daki2 dakwat yg melekat kat baju pun boleh.. dah kata 1001 guna kan.. lagipun ia selamat sebab takda bahan2 kimia dalam dia. 100% semulajadi produk shaklee ni. Dijamin hokey!..



#krimHerbalBlend krim 1001 guna juga.. semua dalam satu. Gatal2 , ruam2 boleh sapu. Jerawat naik pun boleh letak jugak! Gigit nyamuk pun zasss kan dia.. kena air panas / myk panas ..melecur pedih..? Sapu krim herbal ni.. sejukkkkk...hilang pijar lecuran tu.. gelembung pun tk jadi naik tau. Badan anak panas demam pun saya sapu kan krim ni..turun sikit suhu bdn dia.  Haaa...nampak tak 1001 guna dia.. 😉

.
#Nutriferon yang ni kalau badan rasa panas nak demam. Cepat2 kemam dia.. anak demam pun saya beri nutriferon ni.. kalau denggi pun boleh naikkan platlet n bantu up imun badam lawan jangkitan kuman. Resdung, gatal2 lagi2 nak mengemas rumah raya2 ni kan? Haaa.....kemam dia dulu.. insyaAllah.. kita usaha. Hilang gatal2 tu..

.
Ok. Ini dia first aid kit saya yg ada kt rumah. Korang ada apa? Myk gamat pun sy ada..buat urut2. .

.
ok. Mak nak sambung kemas rumah. Bai..😆😆 kalau korang nak order, rojer je mak hokeyy....😉😉


Nor Fahidayu Masran.
Sid 882771
@ayu_jual_vitamin
Whatsapp 0162853148


#tsunamishaklee.#tsunamiG7
#liveamazing
#pengedarshakleesentul


Share it