FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

29 November 2016

Tips dan Cara Tingkatkan Imun Melawan Jangkitan Penyakit

Sekarang ni mcm2 penyakit ada kat dunia ni kan.. kadang2 tak pernah kt dengar pun.. uhuu..menakutkan.

Camana kt nak elak? Susah juga kan.. tp kita boleh ikhtiar dgn tingkatkan imuniti je..

Dapatkan vaksin utk anak2 mengikut jadual imunisasi mereka..walaupun ia ada kesan juga tp kalau terkena sakit2 berbahaya tu lebih teruk.

Selain tu makanlah makanan yg berkhasiat, buah2 dan syur2 yang cukup. Air masak pun kena ckup... kalau ank tak suka sayur, mak ayah kena ubah juga cara pemakanan. Masak dirumah..buatkan sup sayur2 campur kan jadi warna2, menarik minat anak nak makan. Semoga ada lagi khasiat sayuran dlm masakan kt tu. Untuk naikkan selera makan anak boleh berikan mereka Meal Shakes shaklee.

Beri juga supplemen utk ank2 dan diri sendiri seperti vitamin c utk dewasa, omega utk anak2 dan nutriferon utk semua... inilah antara supplemen pilihan saya untuk tingkatkan imun diri dan anak2.. dah tentu sy pilih shaklee.😉 omega tu mmg ank2 suka wat kunyah je.. kalau dorang sakit pun tak lah melepek sgt, cepat sembuh dan tak mudah dpt jangkitan virus dr kawan2. Dari terlalu bergantung dgn ubat, kt up kan imun dorang seawalnya.. yang terbaik permulaan bagi bayi adalah susu awal ibu yg ada kolustrum.. kolustrom tinggi dgn antibodi. Ciptaan Allah yg tiada tandingan..

Semoga anak2 dan keluarga kita terus diberikan kesihatan yg baik dan dijauhkan dari sakit2 yg pelik2 zaman ini.

Prevention is better then cure.. 😊


PUAN AYU
0162853148
#pengedarshakleesentul
#tsunamishaklee #g14
#shakleeeffect #liveamazing


Share it