FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

29 January 2017

CARA KAWAL STRESS AGAR TAK JADI TEKANAN DARAH TINGGI


Cara kawal stress agar tak  jadi punca tekanan darah tinggi.

KAITAN STRESS DAN DARAH TINGGI & TIPS KAWAL STRESS MELAMPAU.

Selalu dengar kan, dan memang ramai kawan2 yang dapat DARAH TINGGI kerana stress tak terkawal.

Kalau nak tahu, jika stress sahaja dan kita pandai mengawalnya, tidak akan menyebabkan tekanan darah tinggi naik.

Stress yang tidak terkawal penyebab pelbagai penyakit berbahaya



Bagaimana stress menyebabkan tekanan darah tinggi?

Haa.. meh nak bagitau.

Bila stress dan tak pandai nak kawal itu yang buat tekanan darah makin meningkat. Antaranya bila stress makinkuat merokok, makan banyak dan tinggi garam atau msg, cepat marah yang mana ia mencetus /injured bloog vessel dan jadi atherosklerosis yang jadi penyebab tekanan darah meningkat.

Atau kerap sangat stress, jantung jadi laju dan lama-lama penat. Jantung kena kerja keras untuk pam darah ke seluruh organ. Darah tinggi akibat stress mengambil masa yang panjang utk dpt tekanan darah tinggi  kecuali jika stress melampau dan tidak dikawal dengan baik. Stress sahaja dan  terkawal tidak akan menyebabkan penyakt darah tinggi.

Sebab itulah kita selalu dinasihatkan untuk mengawal stress kerana akibat stress boleh menyebabkn strok, serangan jantung, darah tinggi dan juga diabetes. Kerana stress yang tidak terkawal mencetus pengeluaran glukos yang tinggi dan buah pinggang tidak dpt memproses dgn baik

. [TIPS KAWAL STRESS]

1. Bila stress atau murung, bawa berehat. Bagi orang Islam boleh mengaji kerana mengaji akan memberi ketenanga kepada rohani.

2. Sentiasa berfikiran positif. Mungkin ketika ini kita sedang diuji.

3. Kawal pemakanan, elak merokok ketika sedang stress.

Cara dan tips berhenti nerokok dengan mudah*cara berhenti merokok dengan mudah*




4. Ambil b complex kerana ia bantu melancarkan darah serta kandungan vitamin b yang lengkap dpat membantu mengawal stress.


5. Minum Cinch Tea Mix membantu memberi ketenangan.

6. Vivix juga membantu meredakan stress, mengawal tekanan darah dan baik untuk jantung kerana kandungan resveratrol dan ia tinggi antioksidan.


VIVIX kaya dengan resveratrol yang membantu menurunkan tekanan darah tinggi

Ok. Jangan stress - stress selalu sangat ye. Kembali kepada basic. Berdoa dan solatlah.

Nak dapatkan vitamin-vitamin di atas kesihatan yang optimum?


Dapatkan sekarang!
0162853148
Nor Fahidayu Masran
Pengedar Shaklee Sentul dan seluruh Malaysia


5 comments :

Raihana Abdul Aziz said...

stress mmg menakutkan..
zaman sekarang mmg ramai dah gila seban tak dapat kawal stress dengan baik.

baiklah mencegah sebelum terkena kan 😀

Masitah H. said...

Telan B Complex memang boleh buat jiwa tenang. Happy suplemen katanya :)

suliana yusof said...

Alhamdulillah, sejak amalkan suplemen shaklee, stres makin berkurang. Tapi bukan semata-mata ambil suplemen je tau, emosi kita pun perlu positif.

ummu aisya said...

wah.. bahaya betul stress ni ek.. dahlah saya memang selalu je rasa stress lately.. huhu.. tak naklah dapat penyakit macam-macam ni..

tq admin untuk perkongsian yang menarik ni..

atiehilmi dot com said...

betul !!! memang kena pandai kawal stress.. kalau tak pandai kawal stress, macamana nak kawal segerombolan askar menentang Israel.. eh !! kesitu plak.. hahahaha~

Share it