FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

02 February 2017

CARA LEGAKAN LESU DAN SAKIT SAKIT BADAN

CARA LEGAKAN KELESUAN DAN SAKIT-SAKIT BADAN

Sakit-sakit badan memang menyeksakan.. siapa selalu kena?

Saya pun sama. Lagi-lagi masa hamil. Letihnya tak payah cakaplah kan.

Bangun pagi badan lesu. Memang jadi malas nak pergi kerja. Ini yang kalau boleh nak elak. Sebab kita sebagai isteri dan ibu mesti nak kena siap pagi-pagi lagi kan?

Orang laki pun apa kurangnya. Bila badan letih, lesu, sakit2. Fokus waktu bekerja pun lari. Mood pun lari. Balik rumah terus lepak, baring.. kesian kat anak tu kan? Sikit-sikit pun layanlah sekejap karenah anak. Tapi kalau dah penat, letih lesu je badan.. tak terlayan juga kan? Silap2 anak dapat marah abahnya.. uhuu..lagilah kesian.

Oklah. Saya nak cerita cara-cara hilangkan sakit dan badan lesu.

Banyak cara sebenarnya. Tapi ini ikut stail sayalah ye. ~~heee...😉

BAGAIMANA CARA NAK HILANGKAN LESU DAN SAKIT-SAKIT BADAN?

1. Pastikan badan dapat rehat dan tidur yang cukup.

2. Jangan duduk di meja kerja terlalu lama. Bangun dan berjalan sekejap sejam sekali atau buat aktiviti regangan. Hanya di tempat duduk sahaja pun boleh. Tarik2 tangan, regangkan kaki.. goyang2 pinggul.. eh ehh... tengok2 sikit boss sebelah..😂😂 buka kacamata sekejap. Bagi mata tu rehat sikit.

3. Minum air putih secukupnya. Ambil sarapan pagi jangan lewat. Sarapan tu penting untuk permulaan hari ye!

4. Elak makan tinggi garam, msg atau makanan fastfood. Makanan begini pun tak bagus untuk kesihatan. So, jagalah pemakanan harian kita ya! Kesannya bkn sekarang, tapi mungkin dalam 10 hingga 15 tahun akan datang. Haaa~~ nak sihat jaga pemakanan kita ye😊

5. Lakukan senaman secara berkala setiap minggu. Longgarkan otot-otot yang ketat itu.. otot ketat, muka pun ketat. Muka ketat; nampaklah tuanya..😂😂bawa beriadah sikit

6. Boleh cari servis urut sekali sebulan. Ia bagi melancarkan darah dan melegakan sakit badan.

7. Minum jamu! Suka ke? Ehe.... ok. Bagi yang tak suka minum jamu, bolehlah cuba vitamin ye. Vitamin ni fungsinya untuk bekalkan nutrisi perlu pada badan. Bantu isi kerompongan nutrisi. Badan yang kurang vitamin pun mengundangkan kelesuan tau?

CADANGAN VITAMIN UNTUK BADAN LESU DAN SAKIT.

1. B Complex - bantu bekalan kesemua vitamin perlu kepada tubuh, lancarkan perjalanan darah, tingkat metabolisme, bantu bekal tenaga dan tukar makanan menjadi tenaga,bantu legakan ketegangan sarah dan menstabilkan tekanan darah serta mengawal stress/kemurungan.

2. OSTEMARIX - bantu bekalkan kalsium yang cukup lengkap dengan megnesium dan vitamin D3. Ia juga bantu melancarkan perjalanan darah, mengelak kerapuhan tulang, memberi tidur lena walau sekejap (tidur berkualiti), melegakan sembelit,migrain, senggugut dan ketegangan otot.

2 vitamin asas ini memang sangat disyorkan ambil jika anda kerap sakit2 badan dan mengalami kelesuan. Set ini juga adalah alternative ganti ubat/painkiller untuk sakit kepala/migrain.

Tak suka telan pil-pil @ vitamin?

Ada alternatif lain. Jangan risau...

3. VIVIX : bantu memperbaiki sel hingga tahap sellular, untuk kesihatan menyeluruh dan bantu boost energy! 

Vivix adalah produk berpaten. Rasanya macam ribena, anggur.. masam2 manis pahit. Sedap!



TestimoninVivix



Ok. Yang rasa badan kerap sangat lesu atau sakit2 melampau , sila dapatkan rawatan doktor klinik.

Bila sakit badan pun stress kan?

Bila stress dan tak pandai kawal, otak pun tak sihat. Stress undang pelbagai jenis penyakit.

Jom dapt set shaklee untuk Lesu dan sakit badan.

Nak order?.
Wa 0162853148 sgt rare.
Rojer hakak ntuk vitaMin & konsultasi

0162853148 
Nor Fahidayu Masran
Pengedar Shaklee Sentul


3 comments :

suliana yusof said...

Betul la, saya pun tiap-tiap malam ambil oste dan b complex. Alhamdulillah, bangun pagi pun bersemangat. Sampai ke malam. Hehehe

Masitah H. said...

Setuju, kalau kekejangan telan sahaja ostematrix dan b comolex

atiehilmi dot com said...

huish.. menyeramkan.. saya sebagai wanita, kelesuan adalah musuh utama.. hee~

Share it