04 February 2017

CARA TINGKATKAN KUALITI DAN KESUBURAN AIR MANI

Cara Tingkatkan Kualiti dan Kesuburan Air Mani

Post ini khas untuk lelaki dan pasangan yang :

1. Nak tingkatkan kesuburan dan cepat hamil selepas berkahwin, ala-ala bunting pelamin gitu..

2. Nak anak selepas lama berkahwin

3. Nak tambah zuriat lagi.

Haaa... ni Kak U share sikit ye.

Ramai juga kawan-kawan Kak U yang sudah berkahwin tapi belum ada rezeki hamil.
Kalau agak-agak dah lebih 3 tahun berkahwin tapi masih belum dikurniakan anak, sila dapatkan rawatan dan nasihat dari pakar ye.

Suami isteri perlu rawatan. Jangan disalahkan sebelah pihak sahaja. Yang lelaki turunkan sedikit ego tu. Tak bawa ke mana pun ego tu ye.

Antara makanan yang boleh tingkatkan kesuburan air mani adalah :

1. Madu Asli

2. Telur Ayam Kampung

3. Buah Badam

4. Kekacang dan juga makanan yang tinggi kandungan zink.

PERKARA PERLU ELAK YANG BOLEH MENGURANGKAN KESUBURAN :

1. Jangan pakai seluar dalam atau seluar jeans yang ketat. Pakailah boxer atau kain pelekat sahaja. Lebih bebas dan punya pengudaraan yang baik.

2. Elak pendedahan terhadap radikal bebas dan bahan kimia seperti racun serangga kerana ia menggangu penghasilan sperma yang berkualiti dan menjadikan sperma tidak subur.

3. Elak suhu terlalu panas, bersauna atau mandi air panas terlalu lama kerana boleh mematikan sperma. Juga elakkan penggunaan lektop do atas riba.

CARA TINGKATKAN KUALITI DAN KESUBURAN AIR MANI.

Haaa.. yang ni di tunggu-tunggu kan? Tak nak panjang cerita, jom teruskan membaca ye. 😊

Saiz dan bentuk sperma Normal dan Tidak Normal berkait dengan kesuburan air mani

Untuk tingkatkan kesuburan air mani, boleh ikut tips-tips seperti berikut :

1. Amalkan pemakanan sihat - ambil makanan tinggi antioksida (A, C, E, COenzyme Q10)yang terbukti mampu meningkatkan kesuburan. Antara makanan yang tinggi antioksida adalah buah2an, sayuran, bijirin, protin dalam daging putih (ayam,ikan, makanan laut dan tenusu)

2. Ambil supplemen iaitu vitamin E, Omega, Zink, selenium dan asid folik yang mana ia sangat membantu menyuburkan air mani.



3. Elak makanan pembunuh sperma iaitu alkohol, daging merah yang banyak serta merokok kerana ia mengganggu kesuburan air mani anda.

4. Amalkan gaya hidup sihat dengan hentikan tabiat merokok (tiada manfaat serta memudaratkan kesihatan),

5. Kawal stress - Stress melampau akan mengganggu keseimbangan hormon dan ganggu penghasilan sperma yang baik.

6. Dapatkan berat badan ideal - elak terlalu kurus atau obes kerana ia boleh menyebabkan penghasilan sperma yang rendah serta cacat.

7. Elak ketagihan DADAH yang mana ia sangat tidak berfaedah, mematikan saraf, sperma serta mengecutkan kilang sperma.

8. Kurangkan dan kawal pengambilan kafein harian.

9. Jumpa dan dapatkan nasihat doktor pakar anda!

Biasa Kak U dengan orang lelaki ni tak suka telan banyak banyak vitamin kan.

Tak apa. Ada alternatif mudah. 😊

~~Anda juga boleh ambil Vivix Shaklee yang sangat membantu menyingkirkan radikal bebas serta bantu memperbaiki sel2 yang rosak sehingga tahap DNA.

VIVIX SHAKLEE terbukti berkesan, tinggi antioksida serta kaya dengan resveratrol.

Testimoni Vivix Shaklee Bantu Pasangan ini hamil setelah 10 tahun menanti kehadiran zuriat baru mereka.

Testimoni Vivix Shaklee Bantu Pasangan Nak Tambah Zuriat

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 3 : DAUD MOHAMAD
.

[PENANTIAN HAMIL CAHAYA MATA KEDUA SELAMA 10 TAHUN BERAKHIR]
.

Assalamualaikum.

Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.
.

Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?
.

Fuh sabar je lah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.
.

Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang”. Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.
.

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.
.

Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.
.

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah.
.

Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

::En.Daud Mohamad::

Nak cuba vivix si tonik ajaib atau SET KESUBURAN LELAKI?

WA 0162853148
Nor Fahidayu Masran


Fungsi resveratrol menyuburkan sperma


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....