FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

CARI

Loading...

27 March 2017

Cara Percepat Sembuh Luka Bersalin Pembedahan Caeserean

Belum seminggu vivix kak U dah tinggal 1/3 botol jer..

Haaa... kes nak cepat baik luka Caeserean. Kak U togok je bila2 masa.. 😂😂

Mmg berkesan. Sebab vivix ni bersifat antiradang, so luka cepat baik. Kandungan resevratrol dgn polifenol yg tinggi bantu penyembuhan luka cepat sembuh.

Badan rasa bertenaga. Nampak luka pun bercantum elok. Rahim pun cepat kecut.

Alhamdulillah.. asbab vivix 2 tahun lepas. Ambil lepas bsalin Caeserean  , luka dalam tak banyak dan doktor tak jadi ikat. Ikutkan doktor mmg nak ikat je.. risiko tinggi katanya. Baby keluar je, doktor bagitau, "Puan, rahim puan ok. Luka tak banyak. So kita tak ikatlah ye".

Syukur sangat rasa masa tu.. Bolehlah cuba sekali lagi. Hahaa.. tp kasi rest badan ni dulu. 😜😜

Elok sgt vivix ni ambil lepas pembedahan.

Mahal takpa, sihat lagi penting. Badan nak pakai lama. Dah sakit lagi banyak nak pakai duit kan?

Mohlah cari 'bibix'. Sgt membantu.

#vivix ni kalau untuk org sihat cukup sesudu kecil je sehari (5ml) tahan sebulan.. Kalau org sakit kenalah ambil lebih.
.

#vivix #testimoniVivix #berpantangdenganvivix
#shakleesentul 0162853148


Vivix bantu percepat baikluka bedah bersalin caeserean

Selain ambil vivix, Kak U terus je amalkan set hamil shaklee. Jimat sgt kan?

Dari hamil sampai bersalin dan menyusu boleh je teruskan set shaklee ni.

Ostematrix dan vivix memang penting lepas bersalin ni.. tak kiralah normal atau bedah.

Ia bantu melawaskan pembuangan air besar dan masalah sembelit ibu lepas bersalin. Tak risau lagi nak ke tandas. Lepas je keluar bilik bedah, Kak U pun takda rasa pening,loya atau nak muntah seperti yang ibu lain rasa kesan dari ubat bius dan morfin. Alhamdulillah.. vitamin2 shaklee memang sgt membantu melancarkan proses bersalin.


Nak dapatkan vivix?

Nak vivix harga murah?

Beli 2 botol dapat pada harga ahli + pos percuma + bonus bulan depan!!

Penjimatan berganda gitu.. terus dapat beli produk shaklee yang lain pada harga ahli. Dah tak perlu susah2 nak servey2 harga lagi.. terus boleh buat bisnes jika berminat!!

WA Kak U utk order ya!
👉 Klik sini utk order 👈

#shakleesentul


Kenapa Kena Beli TwinPack Vivix?


26 March 2017

Bagaimana Nak Mula Buat Bisnes Dengan Shaklee

Permulaan Kak U bershaklee adalah Set Ibu Menyusu. 😊 Dulu2 ilmu mmg sgt kurang bab penyusuan ni. Pelbagai medium saya gali untuk ilmi tersebut termasuklah bertanya sana sini dan ikut kursus penyusuan ibu bekerjaya.

Permulaan Kak U buat bisnes shaklee dan jual Vitamin Shaklee pun dengan Set ibu menyusu juga..

Alhamdulillah..seronok dapat bantu ibu2 berjaya dalam penyusuan sehingga 2 tahun terutama ibu2 muda. 😊

Ikut saja tips yg Kak U beri..insyaAllah susu ibu melimpah ruah. Tak boleh ikut tips dan jadual yg Kak U beri, hakak rejek terus.. uhuu...sebab apa?

Sebab nanti habis supplemen tu yg dipersalahkan padahal diri sendiri tak ikut konsep "supply & demand. Makanya, makanlah vitamin mahal mana pun, tak kan menjadi.. ok. Faham? 😊 garang akak ni.. kui3.. tapi untuk manfaat ibu2 juga kan..

Untuk tips2 lain pun ada juga sebenarnya. Alhamdulillah Kak U sedia membantu anda ikut masalah yg kalian hadapi. Yang penting kita nak hidup sihat dan selesa jalani ibadah. Betul?

Jom! Beli shaklee dengan Kak U. Konsultasi diberi percuma. 😉

Beli dgn org lain, jgn minta konsult dgn hakak ye.. eksklusif untuk pelanggan Kak U sahaja.


Alhamdulillah.. sekarang pun Kak U masih terus bersama shaklee dari tak mengandung, termengandung, bersalin dan sekarang menyusu lagi.. 😉


Ok.

Nak beli shaklee?

Nak buat bisnes shaklee?

Meh wasap kak U ye

 klik link WA 0162853148 
#shakleesentul


Hasil EBM berpantang hari ke-6
Baby Shaklee


06 March 2017

Sel Mati Secara Tidak Sihat Penyebab Pelbagai Penyakit Kronik. Bagaimana nak pulihkan sel Necrosis?

TAHUKAH ANDA?

Pembunuh no 1 kita ada dalam diri sendiri iaitu radikal bebas, pemakanan, lifestyle dan pencemaran.

Jika dilihat, banyak penyakit yg sepatutnya sakit org tua, tapi pada zaman ini,dilihat ramai orang muda yg dapat penyakit tersebut seperti sakit jantung, kencing manis, darah tinggi dan kanser.

Penyakit no.1 di Malaysia adalah sakit jantung banyak menyerang orang lelaki manakala yg kerap menyerang wanita adalah kanser payudara.

Stress melampau juga boleh menyebabkan pelbagai penyakit kronik dan sel kita menjadi rosak.

Tahu tak? Setiap hari berjuta Sel kita berpecah dan mati. Sel kita kena mati dan diperbaharui. Ia berlaku secara semulajadi. Hebat kan ciptaan Allah?

Ada 2 cara sel kita mati ;

Sel yang mati sendiri atau mati secara semulajadi dipanggil #apoptosis.

Satu lagi cara sel mati dipanggil #necrosis.

Necrosis / sel itu mati kerana dibunuh oleh faktor luar seperti toksik, bahan kimia, radikal bebas, radiasi, trauma,atau kecederaan.

Ringkasnya, nekrosis ni adalah kematian pra-matang/tidak normal disebabkan oleh faktor di atas tapi apoptosis adalah proses yang semulajadi.

Sel mati abnormal/Necrosis boleh menyebabkan berlaku inflamasi di kawasan tisu sel yang mati. Paling mudah nak tengok, kulit yang hitam pada kaki pesakit diabetes. Sel-sel kulit hitam tu mengalami proses necrosis (sel mati pra-matang).

Contoh lain lagi adalah sakit jantung. Sel-sel di jantung tak cukup oksigen (FYI sel perlukan oksigen, glucose untuk hidup)oleh kerana ada blockage di saluran darah ke jantung. Jadi sel di jantung tu akan alami necrosis.

[ Bagaimana cara kita nak pulihkan sel-sel hasil dari proses necrosis ini? ]

Apabila DNA sel yang rosak, ia biasanya akan mengesan kerosakan dan cuba untuk memperbaikinya. Jika kerosakan tidak boleh diperbaiki, sel biasanya akan menghantar diri sendiri ke fasa apoptosis.

Bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk menjalani apoptosis, sel inilah yang akan membiak menjadi sel kanser.

Jadi di sinilah peranan VIVIX. Bukan sebarang produk yang boleh kawal apa yang berlaku secara biologi dalam badan kita. Jadi, penting untuk faham kenapa kita perlukan Vivix setiap hari. 😉

Vivix mempunyai 4 mekanisme utama dalam proses pembaikan sel.

Perlindungan sel, tenaga sel dan prestasi sel. Kesemua yang memang kita perlu untuk pastikan sel-sel kita hidup dan boleh menjadikan segala organ dalam badan kita berfungsi dengan baik bukannya berpenyakit.

Sel hidup, mesti ada oksigen dan tenaga, Tapi jika takde tenaga? Takde oksigen, sel mati. Contoh ; Macam kita kurang oksigen, kita semput, kalau sel kurang oksigen boleh jadi sel berasid dan enzim tertentu akan dilepaskan. Sudahnya DNA yang rosak.

Sel mesti mampu untuk repair kerosakan DNAnya supaya sel yang rosak tu patutnya boleh mati bukan duplicate jadi sel rosak yang lain. Haa.. sel mati berpecah jadi sel yg rosak dan ini boleh menyebabkan terjadinya pelbagai penyakit kronik seperti kanser, penyakit jantung, diabetes, atau buah pinggang.

Jadi Kak U sarankan, ambillah vivix setiap hari untuk jaga sel kita jadi lebih sihat. Fungsi vivix membantu sel menjadi lebih sihat.




Bukan sekadar menjual, tapi kami mahu semua orang jadi sihat. Selagi kamu tak beli #vivix dengan saya, selagi itu saya akan cerita tentang vivix 😉 boleh gitu?

Ehee..

Jagalah kesihatan demi keluarga tersayang

***************

Makan makanan seimbang dan berkhasiat.
Berhenti merokok / minum alkohol
Lakukan aktiviti sihat
Jaga amalan rohani
Ambil supplemen untuk tampung kekurangan nutrisi tubuh. Penting ambil vitamin antioksida utk bantu singkirkan toksin dan chemical dari tubuh.


Nak order #vivixmurah?
Dengan belian 2 botol vivix anda akan dapat beli #vivixhargaahli , free pos dan cash bonus bulan dpn. Haa.. banyak tau faedah beli 2 botol vivix ni.


Klik link wasap tanpa perlu save nombor -->>  Nak order vivix 


0162853148
Nor Fahidayu Masran
SID : 882771
SHAKLEE SENTUL
POS SELURUH MALAYSIA


Testimoni terbaru Vivix 2017


Paras kolestrol turun

Protin dalam air kencing berkurang

Vertigo kembali normal

Kesihatan bertambah baik

Testimoni vivix 2017

Bacaan gula makin stabil

Tak ambil MC lagi lepas minum Vivix

Alhamdulillah. Vivix telah banyak membantu penggunanya jadi lebih sihat dari sakit2 kronik yang dihidapi.

Ramai yang lupa nak jaga sel. Sel juga perlukan zat dan makanan yg sihat. Begitu juga rohani kita.

Semoga kita dapat menjalani rutin harian dengan lancar dan sentiasa sihat serta cergas dalam melakukan ibadah.


Nak order Vivix?
Klik link utk order
↘↘↘↘
 Nak Order Vivix 


Share it