28 April 2017

KRISIS PEMULIHAN @ HEALING CRISIS MIMPI NGERI PENGGUNA SHAKLEE? APA ITU HEALING CRISIS?

Apa itu krisis pemulihan atau healing crisis?

Bila dengar je akan ada krisis pemulihan berlaku selepas mengambil supplement dietry vitamin shaklee, ramai yang ngeri dan takut nak memulakan makan vitamin.
Kenapa perlu takut?

Sebenarnya ia adalah tanda-tanda badan kita sedang berinteraksi dengan vitamin yang kita ambil. Tanda badan kita bertindak dengan baik. Tubuh agak terkejut apabila makanan berkhasiat dibekalkan oleh supplemen atau vitamin maka krisis pemulihan terjadi.

Simptom-simptom healing crisis ini kelihatan seperti penyakit. Badan sedang melalui proses penyesuaian.

Jangkamasa krisis pemulihan ini berbeza antara setiap individu, bergantung kepada gaya hidup dan pemakanan seseorang.

Biasanya healing crisis ini berlaku dalam beberapa hari atau lebih kurang 2 minggu selepas pengambilan vitamin.

Keadaan ini adalah disebabkan oleh timbunan toksin dalam tubuh, sisa-sisa makanan berkimia, lemak dan stress ditambah pula dengan diet tidak seimbang, kurang tidur, pengambilan antibiotik, kafein atau ubat-ubatan.

Vitamin atau supplement dietry membantu mempertingkatkan sistem imun kita, proses penyingkiran toksin atau detoks, serta pengawalan organ-organ yang baik.

Pada waktu detoksifikasi atau krisis pemulihan ini, ada kemungkinan pengguna mengalami pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman (perut kembung, lapar),  cirit birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, badan panas,mudah berpeluh, sakit tumit, dan pelbagai lagi. Simptom healing krisis ini berbeza antara individu. Ada yang tiada mengalaminya langsung dan ada yang ambil masa sehingga dua minggu dan ada juga badan mengeluarkan penyakit-penyakit lama yg pernah dihidapi.

BAGAIMANA NAK MENANGANI KRISIS PEMULIHAN SEMASA PENGAMBILAN VITAMIN SHAKLEE?

Ketika berlaku krisis pemulihan ini, minumlah air yang banyak dari biasa sekurang-kurang 2 hingga 3 liter sehari tidak termasuk air manis.  Makan lebih sayuran dan buah juga.

Selagi mana kita memahami ia adalah krisis pemulihan, maka kita akan lebih mudah melalui fasa ini.


Simptom dan tanda-tanda krisis pemulihan

Teruskan pengambilan vitamin anda setiap hari.

Amalkan gaya hidup sihat, minum air yang cukup, makan lebih buah dan sayur serta bersenam setiap hari dapat membantu mengeluarkan toksin dari badan dengan lebih efisyen dan bantu penyerapan vitamin dengan lebih baik.

InsyaAllah selepas fasa pemulihan ini, badan anda akan terasa lebih sihat, cergas dan segar.

.
SHAKLEE INDIPENDENT DISTRIBUTOR
SID : 882771
NOR FAHIDAYU MASRAN
0162853148 #shakleesentul
SHAKLEE HEALTH CONSULT


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....