21 September 2015

Siapa Artis Malaysia Pengguna Shaklee?

Wah! Teruja nak tahu siapa artis dan selebriti Malaysia yanh menjadi pengguna Shaklee?

Bukan sahaja sebagai pengguna, malah mereka juga adalah Pengedar Shaklee tau.

Nak tahu? Mestilah nak kan. 😊

Shaklee tak pernah lantik mereka jadi duta. Tetapi, bila barang berkualiti orang akan datang cari kita.

Ok. Antara artis-artis tersebut adalah  :

1. Mizz Nina - Vivix
2. Ayu Raudhah - Vivix
3. Rita Rudaini - Set antiaging, set kanak-kanak, set Basic (Pengedar Shaklee)
4. Asyraf Muslim - Vivix & Set Kesihatan Lelaki (Pengedar Shaklee)
5. Elfira Loy - ambil Performance Drink
6. Misha Omar - pengedar Shaklee

Lepas ni bolehlah 'Follow' mereka di Instagram ye.

Anda nak jadi sebahagian dari kami?

Hubungi saya untuk info lanjut

Nor Fahidayu Masran
Wasap 0162853148
#pengedarshakleesentul
#testimoniprodukshaklee
#selebritidanshaklee
#pengedarshaklee
#vivixshaklee
#jadiahlishaklee
#shakleeonline
#shakleeeffect
#ktt #kttshaklee

19 September 2015

Kenapa Makan Vitamin Shaklee Tetapi Tiada Kesan?

Mungkin anda sebahagian daripada mereka yang bertanya " Kenapa saya makan vitamin shaklee, tapi tak ada kesan ya?

Ramai juga yang mendapat kesan yang baik selepas konsisten mengambil vitamin shaklee dan mengikut cara yang betul.

Kenapa saya makan tak ada kesan pun?
Sila periksa semula saranan di bawah ya. 

1. Adakah anda mengambil air yang cukup? Tahukah anda, setiap 25kg berat badan perlukan satu liter air (1000ml). Bermakna jika berat kita 50kg, maka kita perlukan air sebanyak 2 liter. Sebaiknya lebihkan pengambilan air jika kita mengamalkan vitamin. Ia juga membantu melancarkan proses buah pinggang. Sediakan botol air bersukat 3 liter dan pastikan kita habiskan air tersebut sebelum tidur malam. 

2. Kurangkan atau elakkan mengambil minuman berkafein. Ini kerana, kafein boleh merosakan vitamin yang kita ambil. Sebaiknya, elak minum kafein tetapi lebihkan air putih. Air putih juga bagus untuk detoksifikasi dan menyingkirkan toksin dari tubuh. 

3. Elakkan makan vitamin bersama ubat. Jika kita mengambil ubat, sila jarakkan masa dengan makan vitamin. Ia bagi mengelakkan darah kita bercelaru nak proses ubat atau vitamin. Sebaiknya, jika makan ubat waktu pagi, ambil vitamin waktu tengahari. Atau jika kita terpaksa makan ubat setiap waktu, jarakkan masa dalam 2 jam selepas pengambilan ubat.

4. Jangan makan vitamin sekaligus. Makan vitamin ikut waktu yang betul. Di sini perlunya konsultasi atau rundingan dari pengedar anda. Bukan beli dan terus tidak berhubung. Ia bagi mengelakkan darah menjadi pekat dan buat kita sakit kepala jika kurang minum air. Juga untuk mengelakkan dari buah pinggang berat nak proses vitamin yang kita makan.

5. Sebelum kita mengambil sebarang vitamin, pastikan detox atau bersihkan dahulu usus. Ia bagi memastikan vitamin dapat diserap dengan lebih efisyen. Boleh minum air kelapa 3 hari berturut-turut atau beli sahaja Herb-Lax dari saya. 

6. Ada sesetengah vitamin tidak boleh di ambil bersama seperti Vitalea tidak boleh di ambil bersama susu. Susu menghalang penyerapan zat besi yang ada dalam vitalea. Vitamin E tidak boleh di ambil bersama Alfalfa kerana alfalfa akan mengganggu penyerapan vitamin e. Di sini anda perlu dapatkan rundingan dari pengedar anda ya!

Sekarang, anda sudah faham kenapa makan vitamin shaklee tetapi tiada kesan. Semoga artikel ini memberi manfaat kepada anda.

Dapatkan pengedar terbaik anda berserta konsultasi percuma.

Hubungi saya untik pesanan vitamin shaklee dan nikmati konsultasi mesra secara percuma dari saya.

Nor Fahidayu Masran.
Wasap 0162853148
#pengedarshakleesentul
#kenapavitaminshakleetidakberkesan

CARA PUJUK ANAK TIDAK CEREWET MAKAN SAYUR

Baru perasan. Sejak akhir-akhir ni, Habib suka makan sayur. Kubis, bayam, lobak, sawi dan semalam kangkung. 

Kelmarin masak bayam tumis air, pagi tengok dah nak basi. Ibu pun nak buang. Habib cakap, apa ibu buang ayur ni? Habib nak makan ngan nasik. Dah basi lah Habib. Nanti ibu masak lagi ya. 

Semalam goreng kangkung belacan. Alhamdulillah dia makan dengan baik walau baru pertama kali mencuba.

Makan sayur nanti cepat besar, nanti kuat kata Habib. 

Wah! Ibu suka.  

Mungkin ini salah satu usaha dari pemberian Omega untuk dia. Selalu dia akan minta bila dia rasa nak demam, batuk atau selsema. Makan macam makan 'chewing gum' jer. Kunyah-kunyah, kulitnya dikeluarkan. Good boy! 

*Omega Habib dah habis. Dia minta dibelikan lagi.!




TIP DAN CARA PUJUK ANAK SUKA MAKAN SAYUR.


1. Selalu puji anak. Beritahu manfaat dan keburukan jika tak makan sayur.

Contoh : 

Cara saya,
- Kalau Habib makan sayur, nanti Habib cepat besar. Habib jadi kuat. Habib pandai. Kalau tak makan sayur, macam mana nak cepat besar, nak kuat, nak pandai? Habib nak sekolah dah kan? Ok. Makan sayur ni tau. Sedap! Cuba rasa dulu. 

- masa mula-mula dia tak suka tu, saya sorok sayur dalam nasi dia dan terus suapkan. Alhamdulillah, dia tak tau pun dan makan je. 

- Beri supplemen untuk anak. Penting untuk tampung kekurangan nutrisi anak. Lebih-lebih lagi anak yang cerewet, tak suka sayur, tak suka buah. Jenis yang suka makan makanan rapu, lebih perlu ambil vitamin tambahan. 


Cadangan Vitamin Shaklee untuk kanak-kanak.
2 vitamin pilihan terbaik untuk mereka.

1. Omega Guard - minyak ikan terbaik dan berkualiti tinggi. Bagus untuk perkembangan otak & tingkatkan imun anak. Omega juga bertindak sebagai ageb anti radang. Baik untuk anak yang ada asma, mudah batuk dan selsema. Saya memang beri anak saya Omega Guard Shaklee ini. Sebab dah nampak perubahan dia serta batuk selsema cepat sembuh. 

2. MEALSHAKE - minuman multivitamin yang sedap dan enak, harum vanilla. Boleh di campur dalam susu anak atau di ambil bila-bila masa sebagai snek. InsyaAllah, dengan izin dan usaha kita. Anak tidak mudah dijangkiti penyakit dan selera makan meningkat. Jadi, anak kita tidak memilih atau cerewet masa makan. Tak percaya? Cuba dulu, baru rasa. 


Hubungi saya jika nak beli vitamin untuk anak.

NOR FAHIDAYU MASRAN
WHATSAPP 0162853148
#pengedarshakleesentul
#vitaminkanakkanak


Tip dan cara pujuk anak makan sayur
Cara Pujuk Anak Tak Cerewet Makan Sayur

18 September 2015

Cara Jemput Rezeki Dengan Mudah

Perkongsian terbaik yang saya terima dari whatsapp. Jom kita baca dan jadikan amalan dalam menjemput rezeki yang melimpah ruah lagi berkat.

Kita doakan orang yang berkongsi ilmu ini mendapat pahala dari perkongsiannya. Kita panjangkan pahala beliau. Semoga mendapat berkat dari-NYA.

Saya pergi semalam ke SEMINAR MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI di Melaka anjuran SEK. REN i-MUSLEH bagi mengutip dana pembinaan sekolah.

Penceramah seminar ini adalah Pn.Areena Ahmad Jurulatih "Seminar Mudahnya Menjemput Rezeki"yang dilatih oleh USTAZ FATHURI SALEHUDDIN.

Apa yang diceritakan semuanya berbalik semula pada AL-QURAN & AS-SUNNAH. Networking kita dengan ALLAH mesti luar biasa. Barulah rezeki kita luar biasa. Ini kerana beliau kata, di luar sana kebanyakan biasa berbanding luar biasa.

Dia menceritakan kita penat untuk mencari rezeki, tapi kita tak usaha untuk menjemput rezeki.

1. Networking pertama adalah DHUHA.
Jika kita selalu buat dua Rakaat, sekarang ubah, tambah rakaat. Makin lama makin meningkat.

Selepas Solat Dhuha kita perlu baca surah Al-Waqiah. Surah ini tidak akan membuat kita miskin untuk selamanya. Waktu DHUHA, rasa getaran kita untuk menjadi apa. Jika ingin jadi JUTAWAN, doalah jadi JUTAWAN BERKAT.

2. Tahajjud.
Bangunlah menunaikan solat ini setiap malam. Tambahkan juga bilangan rakaat tahajjud ini. Muhasabah diri dan mintalah pertolongan Allah sebulat-bulatnya.

3.Membaca Al-Quran.
Apa yang di cerita,bangun pagi kita jangan buka handphone atau rancang nak buat apa dulu. Mandi dan ambil wudhuk terus baca Al-Quran serta terjemahan walaupun satu ayat. Ini adalah kerana, apabila kita melakukan ini, Allah akan bagi kecukupan masa yang melampau pada kita untuk satu hari. Jadi tiada istilah "TIADA MASA".

Contoh; bila tak baca Quran dengan alasan banyak kerja, walau duduk di rumah sahaja, kita akan rasa "Eh, dah pukul 12? Cepatnya masa berlalu! Belum masak lagi, belum sidai kain lagi". Sebab tiada keberkatan masa. Seolah kita melakukan sesuatu perkara tu terlalu mengambil masa, terlalu lama. Sedangkan bila kita baca Quran pagi2 tu, kita akan rasa, "Eh baru pukul 8am lagi tadi aku buat kerja sana sini? Laju sangat ke aku buat kerja? Rasanya biasa je, relax je. Hmm"

4. Berzikir..
Beliau meminta semua berzikir "Ya Wahhab" 40,000 kali setiap hari.

5.Solat Berjemaah.
Terutama lelaki, solat berjemaah di surau atau masjid. Pergi 10 minit awal sebelum azan. Orang lelaki diminta telefonlah ibu sekali sehari, 5 kali atau lebih.

6. Bersilaturrahim..
Janganlah kita memecahkan silaturrahim. Maafkan mereka yang pernah sakiti anda dengan hati yang lapang dan tenang.

7.Bersedekah.
Ini amalan yang sangat dititikberatkan kerana sedekah satu power yang luar biasa. Nak sakit sembuh, nak anak dengar cakap kita, nak kaya perlu kita sedekah. Sekali memberi, Allah gandakan 10 dan boleh digandakan lagi 700 kali.

Testimoni beliau lagi. Seorang kawan pergi outstation 7 hari. Sebelum outstation, kawan dia pergi bayar 'INSURANS', bukan insurans prudential atau takaful tapi insurans SEDEKAH. Dia sedekah tiga tempat anak yatim. Dijadikan cerita..iron rumah dia tak tutup. Selama 7 hari tiada apa yang berlaku pada rumah dia, seterika itu hanya panas sahaja. SUBHANALLAH

8.Solatlah di awal waktu.

Panggilan ALLAH lagi penting dari segala-segalanya.

Contoh : Jika anda hendak susun 40 batu..batu yang ke 39 azan berkemandang,agaknya kita sambung batu terakhir atau tidak??
Pesan beliau sambunglah batu terakhir selepas solat..

9. Serahkan sepenuh pergantungan kita kepada ALLAH. Jangan mengharapkan manusia di luar sana.

10.Tawakal dan Usaha.

Selalu kita dengar, usaha dulu baru tawakal. Tukar Tawakal dulu baru usaha. Minta bulat-bulat pada Allah, baru disusulii dengan usaha.

4 amalan surah setiap hari.
● Surah Yaasin- Setiap solat fardhu
● Surah Al-Waqiah-Waktu Dhuha
● Surah Ar-Rahman- Waktu Asar
● Surah Al-Mulk - Sebelum tidur

Pesan beliau juga minumlah air masak 3 liter sehari.

Jika yang perempuan mulalah pakai stokin. Sebab penyakit bermula dari kaki.

Semoga ada manfaat buat kita...

#copypaste

Susu Soya Terbaik Buat Ibu Hamil Cergas dan Cantik

Alhamdulillah. Syukur nikmat. Salam pagi Jumaat penuh barokah. Semoga Allah lapangkan rezeki dan permudahkan urusan kita hari ini.
Saya ingin kongsikan lagi di sini. Susu soya terbaik pilihan ramai wanita di luar sana. Susu soya yang terbukti berkualiti, bersih dan selamat. 


Ramai yang telah mencubanya terus jatuh cinta dan "repeat order" setiap bulan kerana keberkesanannya.


Apa tidaknya. Ingin baik dari gastrik, gastrik tiada dapat pula kulit yang cantik. Nak cergas tapi dapat juga kurus langsing. Nak cepat baik luka semasa berpantang, luka baik, parut regangan pula semakin pudar. Minum sebab hamil, bayi lahir kulitnya cerah gebu walau mak ayah hitam manis sahaja. Siapa suka? 


MENGAPA SOYA ESP PILIHAN TERBAIK? ===============================
.
✔ SOYA ESP diproses menggunakan air, bukan bahan kimia
✔ SOYA BUKAN GMO
✔ SOYA YANG BERKUALITI DI JAGA DARI BENIH SEHINGGA DIPROSES
✔Soya Esp dihasilkan dari 30kg soya menjadi 850gm serbuk soya esp
✔ tinggi kalsium dan asid amino
.
.

MANFAAT SOYA ESP KEPADA IBU HAMIL *******************************
.
✔ membekalkan protin yang cukup untuk ibu hamil dan janin
✔ membekalkan tenaga kepada ibu
✔ membantu perkembangan dan pembentukkan sel, otot, rambut dan kuku bayi
✔ menjadikan Kulit ibu dan bayi cerah dan cantik
✔ ibu cepat kenyang, bantu kawal berat badan ibu dari naik secara mendadak
✔ membantu menguatkan rahim
✔ melegakan gastrik ibu
✔ mengawal paras gula GDM ibu, selamat untuk pesakit diabetes
.
OFFER SEPTEMBER 2015 
.
BELI 2 DAPAT 5% DISKAUN 
BELI 6 DAPAT PERCUMA 1 CANISTER
.
HUBUNGI SAYA UNTUK PESANAN
AYU 0162853148
.
#shakleeonline #pengedarshaklee #shakleeterbaik #produkshaklee #jualanonline #supplementshaklee #nutrisi #joinshakleefree #shakleedistributor #shakleeindependentdistributor #terbaik #jimat #kedaionline #bazarpaknil #ejenshaklee #sayajualshaklee #pengedarshakleesentul


Susu soya terbaik buat ibu hamil

PNEUMONIA DAN CARA MERAWAT JANGKITAN KUMAN DALAM PARU-PARU DENGAN BERKESAN

Paru-paru adalah organ penting untuk fungsi pernafasan manusia. Manusia bernafas sekurang-kurangnya 20 ribu kali dalam sehari dan bekerja...