30 January 2017

PERBEZAAN VIVIX SHAKLEE DENGAN MINUMAN KESIHATAN LAIN DI PASARAN

APA YANG MEMBEZAKAN VIVIX DENGAN MINUMAN KESIHATAN LAIN DI PASARAN?

Jauh sangat bezanya kalau nak cerita..

Kebanyakan minuman kesihatan lain dipasaran adalah juga campuran buah2 beri seperti anggur, strawbery, blueberry, blackberries, delima dan campuran kurma, kismis, madu.. tak dinafikan campuran ini juga adalah dari bahan2 antioksida.

Saya tak pandai nak cerita pasal produk minuman kesihatan yang lain sebab saya tidak ada info mengenainnya.

Oleh itu saya cerita sahaja perbezaan vivix yang saya nampak dengan minuman kesihatan lain. Maknanya kekuatan dan kelebihan Vivix Shaklee. ☺

1. Vivix adalah gabungan anggur muskat (yakni anggur liar yang hidup yg mempunyai lebihan kromoson dan tahan lasak, boleh hidup tanpa baja), lobak ungu, European Elderberries  dan Polyganum Caspidatum. Ia adalah bahan utama dalam vivix shaklee yang membezakan vivix dengan minuman kesihatan lain.  Bahan2 ni pun dah berbeza kan?


4 Bahan Utama dan Fungsinya Dalam Vivix Shaklee
Fungsi dan Kelebihan Resveratrol Dalam Vivix

2. Vivix adalah produk yang telah dipatenkan dan tidak boleh ditiru bahan dan ciptaannya oleh pihak lain. Vivix telah diuji dan dikaji oleh para saintis luar (saintis bukan dari pihak shaklee) terhadap manusia. Setelah diuji, hasil ujian samada baik atau buruk kesannya akan dipamerkan kepada umum. Haaa, ini dia perbezaan besar #VivixShaklee dengan minuman kesihatan yang lain. Haa....VIVIX TIDAK BOLEH DI REBRANDING SEMULA ya!

3. Vivix kaya dengan polifenol dan resveratrol. Tinggi antioksida. Resveratrol inilah yang ramai saintis telah membuktikan bahawa ia sangat membantu dalam bidang kesihatan dan perubatan. Resveratrol mampu memperbaiki sel yang rosak sehingga tahap sellular/DNA iaitu sel2 yang paling halus dalam badan manusia. Biasa dengar minuman kesihatan lain juga baiki sel tapi tidak sampai ke tahap DNA.


Resveratrol Mampu Melindungi Sel Hingga Tahap Sellular
Resveratrol Dalam Vivix

4. Vivix tiada campuran bahan pengawet, air atau gula. Vivix asli jika diletakkan di dalam peti beku, tidak akan membeku. Haaa.. itu maknanya takde campur air tau! Kalau beku tu maknanya tak original, something wrong somewhere laa tu..

Ok. Nampak tak bezanya? Besar bezanya tu kan?

Sebab itulah vivix ni istimewa. Beza sangat dengan produk2 lain dipasaran.
Mahal dan berbaloi, berkualiti dan tidak menjejaskan kesihatan jika dikomsusi dalam jangka panjang. Makin sihat dan awet muda 25 tahun adalah!. 😉😉 Umur tetap berubah ye, cuma sel2 kita tu yang muda dan sihat. Bila sel sihat, badan cergas, otak pun baik. Betul?


Ok. Jangan lupa offer vivix tinggal hari ini dan esok sahaja!!

Cepat2 dapatkan sekarang sebelum promosi tamat.

Harga jimat berbaloi-baloi.
Beli 2 dapat 5% diskaun
Beli 6 dapat 7

LEBIH MENARIK dengan pembelian pack promosi ini anda akan dapat :

*Percuma pos
*Rebat wang tunai bulan depan
*Keahlian percuma
*Bimbingan dan konsultasi istimewa
*Bimbingan percuma jika anda nak berbisnes


Checklist vitamin yang dijamin berkesan
PROMOSI TWINPACK VIVIX


Order sekarang!
WA 0162853148
Nor Fahidayu Masran
SID : 882771
PENGEDAR SAH SHAKLEE
COD SENTUL DAN SEKITAR
PENGEPOSAN SELURUH MALAYSIA

#tsunamishaklee #g14 #tsunamivivix #sirapshaklee #tonikajaib #minumankesihatanterbaik


*PROMOSI BERAKHIR 31 JANUARI 2017

WA 0162853148 UNTUK ORDER!


Promosi Januari 2017
Testimoni Vivix Bantu Awet Muda dan Cantik


29 January 2017

VIVIX UNTUK KURUS, DAN TINGKATKAN KESIHATAN PESAKIT KENCING MANIS

[ VIVIX UNTUK KURUS DAN BANTU TINGKATKAN KESIHATAN PESAKIT DIABETES, BAGAIMANA IA BERTINDAK ]

#VIVIXshaklee kaya dengan polifenol dan resveratrol. Resveratrol inilah yang membantu proses penurunan berat badan. *Vivix adalah produk berpaten yang tidak boleh ditiru oleh mana-mana kompeni*

Resveratrol akan mengaktifkan gene SIRT1. Gene tersebut akan menghalang obesiti dan menghalang kerintangan insulin <<-- sebab ini juga ia amat membantu merendahkan paras gula dalam darah pesakit #diabetes.


Insulin bertindak mengawal gula dalam badan dan gula berlebihan akan merangsang enzim lipoprotein lipase dan akhirnya menyebabkan pengumpulan lemak di tisu.


Jadi, dengan pengambilan vivix secara konsisten dan berterusan setiap hari akan membantu anda menjadi lebih sihat, kurus, cantik dan bertenaga!


Turun 20kg dalam 2 bulan

Ini antara testimoni vivix dalam membantu menurunkan berat badan.


Testimoni vivix

Bila berat badan turun, sakit lutut pun tiada lagi. Badam ringan dan memudahkan pergerakan. Hidup jadi lebih sihat dan cergas.


Resverantol Membantu Mengurangkan Kerintangan Insulib
Testimoni vivix | Pesakit Kencing Manis

Kandungan resveratrol dalam vivix juga membantu mengurangkan kerintangan insulin.

Alhamdulillah.. dengan pengambilan vivix membantu meningkatkan tahap kesihatan pesakit kencing manis dan tidak lagi bergantung dengan ubat. Resveratrol sangat membantu memperbaiki sel yang rosak hingga tahap sellular.

Hubungi saya untuk dapatkan vivix anda!
Dengan setiap pembelian 2 botol vivix anda akan dapat keahlian percuma pada harga lebih jimat dan pengeposan adalah percuma dengan setiap pembelian vivix!

Ayu 0162853148
#pengedarshaklee
#pengedarshakleesentul
#sirapshaklee #tonikajaib #shakleesentul #vitaminshaklee #vitaminuntukkurus #kurus #jomkurus #diabetes


CARA KAWAL STRESS AGAR TAK JADI TEKANAN DARAH TINGGI


Cara kawal stress agar tak  jadi punca tekanan darah tinggi.

KAITAN STRESS DAN DARAH TINGGI & TIPS KAWAL STRESS MELAMPAU.

Selalu dengar kan, dan memang ramai kawan2 yang dapat DARAH TINGGI kerana stress tak terkawal.

Kalau nak tahu, jika stress sahaja dan kita pandai mengawalnya, tidak akan menyebabkan tekanan darah tinggi naik.

Stress yang tidak terkawal penyebab pelbagai penyakit berbahaya



Bagaimana stress menyebabkan tekanan darah tinggi?

Haa.. meh nak bagitau.

Bila stress dan tak pandai nak kawal itu yang buat tekanan darah makin meningkat. Antaranya bila stress makinkuat merokok, makan banyak dan tinggi garam atau msg, cepat marah yang mana ia mencetus /injured bloog vessel dan jadi atherosklerosis yang jadi penyebab tekanan darah meningkat.

Atau kerap sangat stress, jantung jadi laju dan lama-lama penat. Jantung kena kerja keras untuk pam darah ke seluruh organ. Darah tinggi akibat stress mengambil masa yang panjang utk dpt tekanan darah tinggi  kecuali jika stress melampau dan tidak dikawal dengan baik. Stress sahaja dan  terkawal tidak akan menyebabkan penyakt darah tinggi.

Sebab itulah kita selalu dinasihatkan untuk mengawal stress kerana akibat stress boleh menyebabkn strok, serangan jantung, darah tinggi dan juga diabetes. Kerana stress yang tidak terkawal mencetus pengeluaran glukos yang tinggi dan buah pinggang tidak dpt memproses dgn baik

. [TIPS KAWAL STRESS]

1. Bila stress atau murung, bawa berehat. Bagi orang Islam boleh mengaji kerana mengaji akan memberi ketenanga kepada rohani.

2. Sentiasa berfikiran positif. Mungkin ketika ini kita sedang diuji.

3. Kawal pemakanan, elak merokok ketika sedang stress.

Cara dan tips berhenti nerokok dengan mudah*cara berhenti merokok dengan mudah*




4. Ambil b complex kerana ia bantu melancarkan darah serta kandungan vitamin b yang lengkap dpat membantu mengawal stress.


5. Minum Cinch Tea Mix membantu memberi ketenangan.

6. Vivix juga membantu meredakan stress, mengawal tekanan darah dan baik untuk jantung kerana kandungan resveratrol dan ia tinggi antioksidan.


VIVIX kaya dengan resveratrol yang membantu menurunkan tekanan darah tinggi

Ok. Jangan stress - stress selalu sangat ye. Kembali kepada basic. Berdoa dan solatlah.

Nak dapatkan vitamin-vitamin di atas kesihatan yang optimum?


Dapatkan sekarang!
0162853148
Nor Fahidayu Masran
Pengedar Shaklee Sentul dan seluruh Malaysia


07 January 2017

Beza Kolagen dan Protin Lengkap Asid Amino Dalam Membentuk Kolagen

Kepentingan Asid Amino Dalam Pembentukan Kolagen



Tahukah anda bahawa Collagen terbina dari amino acid??

Kolagen adalah berbeza dengan Esp.

Mari kita lihat. Apa yg dikatakan kolagen berbeza dgn #Esp ( serbuk protin soya bukan gmo) 👇👇👇
ye..

agak pjg sedikit. Saya kongsikan untuk manfaat bersama. 😊


Fungsi kolagen :

- membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula
- Menguatkan kuku, mhilangkan bintik putih dan pangkal kuku akan mengekalkan warna sihat.
- kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dgn cepat dan membantu mengurangkan parut.
- kolagen juga membantu menghilangkan tanda penuaan.

KOLAGEN adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium.

Kolagen terbina dari amino asid.

Dalam Esp Shaklee lengkap dgn 9 asid amino penting yg tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Ia turut diperkaya dgn 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.

Asid amino penting utk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain2. IA ADALAH KUNCI KEPADA AWET MUDA..

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta kompenan utama kepada hormon manusia.

Protin terdiri daripada 20 jenis asid amino yg setiap satunya akan menghasilkan jenis protin yg berbeza mengikut kepada keperluan protin dan enzim yg diperlikan oleh tubuh.

Ada asid amino yg boleh dihasilkan oleh badan sendiri <-- ini dikenali sebagai asid amino tak perlu.

Asid Amino yg tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia dan harus diperolehi dari sember pamakanan dikenali sebagai asid amino perlu. SHAKLEE MENYEDIAKAN KE SEMUA ASID AMINO PERLU TERSEBUT.


Sid Pro
Nor Fahidayu Masran
Sid No : 882771
016.285.3148
Pengedar Shaklee Sentul

.
#tsunamishaklee #g14 #shakleeEffect #liveamazing


Manfaat Daun Senna Dalam Herb Lax Shaklee Bantu Masalah Sembelit



Manfaat Daun Senna Dalam Herb Lax Shaklee Bantu Masalah Sembelit
[Manfaat dan Khasiat Daun Senna]

    Daun Senna akan membersihkan kotoran dan sisa-sisa kotoran juga lemak serta racun dalam tubuh melalui buang air besar (BAB)

    Berkhasiat dalam meningkatkan metabolisme dalam membantu proses sekresi atau pembuangan kotoran dalam tubuh terutama perut.

    Sangat baik untuk Mengatasi Susah Buang Air Besar atau Sembelit, hal ini kerana kandungan senosida pada daun senna yang mampu mempercepat proses pencernaan dan meningkatkan volume hasil pencernaan juga peristaltik usus sehingga mudah untuk dikeluarkan.

    Mampu mengatasi ambeien dan wasir yang membengkak pada bagian anus.

    Untuk mengubati cacing keremi pada anak-anak atau orang dewasa.

    Melunturkan lemak dalam tubuh penderita obesiti dan juga mengurangi kolesterol pada tubuh.

    Salah satu cara semulajadi untuk melangsingkan tubuh, ia kerana lemak akan dilarutkan dan dibuang saat buang air besar juga buang air kecil atau ketika berpeluh selepas minum daun senna.


Haaa...ok..ni nak bagitahu.. tak payah susah2 nak cari daun senna ni.. HerbLax Shaklee kan ada.. Dalam #herblax ada kandungan daun senna. Ia bantu melembutkan usus bagi mengatasi masalah sembelit serta membantu mencuci kolon/usus. Usus bersih, badan jadi lebih sihat, kulit tidak kusam dan penyerapan vitamin lain yg di ambil menjadi lebih efisyen


Sebotol hanya Rm53.75 sahaja.
Dapatkan sekarang!


0162853148
SID : 882771
NOR FAHIDAYU MASRAN
@ayu_jual_vitamin
www.ayusihatanggun.blogspot.my
Pengedar Shaklee Sentul

01 January 2017

4 Bahan Semulajadi Utama dalam Vivix Shaklee

Fakta tentang Vivix Shaklee

Ramai yg berminat nak beli Vivix.. yg paling ramai hubungi saya nak vivix sebab nak berhenti merokok. setelah berbual2, mereka agak terkejut dengan harganya.. eh ehh....kejap! . Beli rokok sekotam rm17 sehari tak mahal pulak ye?? Cuba kali seminggu, kali sebulan... boleh bayar ansuran viva bulanan dah tau...😄😄

Ya! Sihat itu memang mahal..dan #vivix bukanlah produk lambak pasar malam. Vivix adalah exclusive dan antara produk VVIP shaklee. Ia adalah yg paling berharga antara produk2 supplemen Shaklee yg lain.


Kenapa Mahal? Mari kita lihat Ramuan Utama & Fungsinya dalam Vivix Shaklee ni.
=========

4 Ramuan Semulajadi Terhebat – VIVIX Shaklee atau Sirap Shaklee

1. Muscadine Grape atau Anggur Muscadine🍇🍇

Merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan  telah menjalani hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh para saintis Shaklee.

Dengan saiz sebesar sebiji bola golf, anggur ini telah dibuktikan mengandungi lebih satu kromosom di mana para saintis mempercayai muscadine grape merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya.

Muscadine grape ini sangat kaya dengan sumber resveratrol, dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi.

Asid gallic, catechin dan epicatechin adalah phenolik yang banyak terdapat pada biji manakala asid ellagic, nyricetin, quercetin, kaempferol dan trans-resveratrol adalah phenolik yang terdapat banyak pada kulit buahan.

Apakah polyphenol?

Apakah kepentingan polyphenol sehingga muscadine grape ini mampu menarik para saintis berterusan menjalankan kajian demi kajian?

Polyphenol ialah sekumpulan phytokimia atau phytonutrien yang terdapat di dalam tumbuhan dimana ia memiliki banyak molekul phenol pada struktur kimianya.

Ia berperanan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna ungu pada muscadine grape, dan juga memberi perlindungan semulajadi daripada pancaran UV matahari supaya ia tidak akan merosakkan buah-buahan dan tidak merosakkan kandungan nutrien yang terdapat di dalamnya.

Kepentingan polyphenol terbukti sebagai sumber yang memiliki khasiat sebagai anti-oksidan, anti-penuaan, anti-penyakit, anti-kanser serta terbukti dalam memperbaiki sel-sel DNA.

Satu proses ekstraksi sejuk dan lembut dilakukan ke atas muscadine grape untuk menjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi terutamanya sebagai anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari muscadine grape, purple carrot, Elderberry Eropah dan polyganum cuspidatum dalam tindakan unik anti-penuaan sellular Vivix.

2. Purple Carrot🍠🍠

Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu.

Ia adalah sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens.

Anthocyanins iaitu sejenis antioksidan utama di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren.

Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan juga anti-karsinogen.

Selain itu, ia turut menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Asid klorogenik merupakan antioksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis carrot. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.


3. Elderberry (Sambucus Nigra)

Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara.

Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid.

Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.

Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik.

Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes.

Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.



4. Polyganum cuspidatum

Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.

Polyganum ini bertanggungjawab dalam memberi warna hitam.

Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini.

Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan.

Sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser.

Subhanallah!!

Hebatnya ciptaan Allah S.W.T.

🍇Paduan hebat di dalam sebotol Vivix Shaklee atau Sirap Shaklee ini terbukti mampu

✔Melambatkan Proses Penuaan Sellular
✔Pembaik Pulih Sellular
✔Tenaga Sellular
✔Perlindungan Sellular
✔Fungsi Sellular

Sudah banyak testimoni dari pengguna vivix yg kembali sihat dan bertenaga disamping kulit pun makin cantik dan nampak lebih muda. 😊 Nanti saya kongsikan lagi ye.

#ramuanUtamaVivixShaklee #vivix #vivixshaklee #sirapshaklee #tonikajaib #tsunamishaklee #tsunamivivix #g14 #shakleeEffect #liveamazing #shakleesentul


Psstttt.... Nak bagitau ni, vivix offer sepanjang Januari 2017 ni.

Beli 2 dapat 5% diskaun
Atau
Beli 6 Percuma 1

Mana2 pakej dapat Percuma Keahlian, Percuma pos, cash bonus bulan depan!!


Nak order?
WA 0162853148
NOR FAHIDAYU MASRAN
PENGEDAR SHAKLEE ID : 882771
IG : @ayu_jual_vitamin


2016 Penuh Kisah Suka Duka

2016 meninggalkan kita dengan pelbagai kisah suka duka. Dengan keadaan kos sara hidup yg.makin hari makin meningkat. Ekonomi sendiri merundum.

Bagi yg berbisnes macam saya, pasti ada turun naiknya.. down kadang2 sebab sebulan takde sales... kadang2 merundum semangat, tiba2 naik tinggi motivated. Orang tak nampak kesusahan kita. Terus berjuang. Terima kasih kawan2, keluarga dan suami yg terus menyokong.

2016 melabuhkan tirai.

2017 menyambutnya. Semoga tahun ni terus diberikan rezeki melimpah ruah dan wang yang mengalir tidak putus-putus. Diberikan kesihatan yg baik, makin cantik..ewaahhh..😂😂 anak2 yang baik lagi soleh dan dapat berikan kebahagiaan kepada mak ayah serta keluarga. Harus usaha lebih kuat lagi dan konsisten dalam membuat amalan2 yg baik & amalan2 menjemput rezeki yg lain.

Azam untuk besarkan group dan mencari lebih ramai lagi downline yang nak buat bisnes, yg nak tambah pendapatan dan yg ingin dibantu. Ya Allah, bantu kami dalam usaha ini. Semoga terus istiqomah dan berjaya dunia akhirat. 

Anda ingin memulakan bisnes?

Ingin dibantu?
Berada dalam grup yg superduper positif?

Jom saya bantu
Hanya dengan yuran Rm79.50 Sm | Rm89.50 Ss
Anda boleh teruskan mulakan bisnes shaklee dan dapat beli produk-produk shaklee pada harga ahli yg jauh lebih jimat.

Hubungi saya untuk info lanjut
WA 0162853148
Pengedar Shaklee Sentul

#tsunamishaklee #g14 #pts3 #liveamazing #shakleeEffect


PNEUMONIA DAN CARA MERAWAT JANGKITAN KUMAN DALAM PARU-PARU DENGAN BERKESAN

Paru-paru adalah organ penting untuk fungsi pernafasan manusia. Manusia bernafas sekurang-kurangnya 20 ribu kali dalam sehari dan bekerja...