FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

12 May 2017

CARA RAWAT KAYAP ULAR

KAYAP BIASA MENYERANG PADA SEBAHAGIAN SISI BADAN BERKAIT DENGAN SARAF DAN KULIT
Kayap ada pelbagai jenis. Antaranya adalah kayap ular yang biasa kita dengar. Kayap ini jika tidak dirawat akan menjadi semakin teruk dan ada yang mengatakan jika ia bercantum boleh membawa maut.

Penyakit kayap adalah jangkitan pada saraf dan kulit sekitarnya juga dikenali sebagai sinaga.

Ia adalah disebabkan oleh virus varicella zoster, virus yang sama pada penyakit cacar air. Virus ini tidak mati selepas sembuh dari sakit cacar air. Ia umpama tidur dalam badan dan kembali aktif kerana sistem badan yang lemah atas pengaruh faktor usia yang semakin meningkat, gangguan psikologi seperti stress melampau, HIV atau AIDSN, selepas menjalani pembedahan tulang atau organ lain serta menjalani Kemoterapi.


Saraf yang biasa diserang ada pada kulit, pada dada, perut, belakang badan atau muka sisi atas (termasuk mata)

Pesakit kayap akan merasa sakit ringan dan menjadi lebih teruk jika tidak dirawat seperti sakit tajam yang menusuk datang dan pergi.

Virus Varicella Zoster @ Kayap menyerang Saraf dan Kulit Sekitarnya
Tiada ubat khas untuk rawatan Kayap Ular atau kayap yang lain. Biasanya doktor akan beri ubat untuk tahan sakit, antibiotic atau antivirus dan ubat sapu untuk menghilangkan rasa sakit dan kesan keradangan.

Biasanya doktor menyarankan untuk ambil supplemen yang boleh tingkatkan imun dan sistem kekebalan tubuh.


PETUA TRADISIONAL MUDAH UNTUK RAWAT KAYAP ULAR.


4 PETUA MUDAH YANG BOLEH MEMBANTU MERAWAT KAYAP ULAR dan semoga diberi kesembuhan olehNYA.


Ada juga yang menyarankan agar berjumpa orang bijak pandai atau ustaz untuk dapatkan air tawar.

1. Guna daun cili dan kapur makan. Tumbuk atau ramas bersama dan sapu pada kawasan kayap ular 2x sehari.

2. Daun pokok duit-duit di tumbuk dan tempek pada kawasan yang diserang kayap, bengkung semalaman.

3. Ambil daun delima, tumbuk lumat di campur dengan bedak sejuk (tanpa pewangi) dan tampal pada kayap.

4. Jaga pemakanan. Elak makanan yang menyebabkan gatal dan berbisa. Jika sudah kering, biarkan kulitnya jatuh sendiri. Jangan dikupil kerana akan menyebabkan kayap luka dan merebak kembali.

5. Ikut nasihat doktor, makan ubat dan antibiotik yang diberi.

Kak U juga sarankan agar pesakit kayap ular atau kayap lain mengambil supplemen atau vitamin tambahan untuk tingkatkan sistem imun serta mengurangkan rasa sakit di serang kayap.

Antara supplemen tersebut adalah

1. Nutriferon - membekalkan interferon dan meningkatkan sistem imun badan melawan jangkitan virus.

2. Garlic Complex - bertindak sebagai antibiotik dan bantu melemahkan virus.

3. Vivix - memperbaiki serta memulihkan sel2 yang rosak, meningkatkan imun, meredakan keradangan, menyingkirkan toksin serta bantu memudarkan parut akibat kayap

4. B Complex - bantu mengawal stress, baik untuk saraf, melancarkan darah serta menghilangkan rasa kebas-kebas.


TESTIMONI PESAKIT KAYAP KEMBALI SEMBUH DENGAN SHAKLEE

Testimoni kayap
Testimoni kayap
Testimoni kayap
Testimoni Kayap
Rawat kayap ular segera supaya tak merebak dan semakin teruk.

Tingkatkan sistem imun tubuh
Jaga pemakanan.


Nak dapatkan SET KAYAP?

Hubungi Kak U
0162853148
@ayu_jual_vitamin
Pengedar Shaklee Sentul
SID 882771

5 SIMPTOM EKZEMA DAN CARA MERAWATNYA SECARA SEMULAJADI

5 SIMPTOM EKZEMA DAN CARA MERAWATNYA SECARA SEMULAJADI
Ekzema adalah masalah kulit yang biasa dihidapi oleh bayi sejak lahir dan biasanya akan hilang sebelum si manja melangkah ke alam persekolahan.

Terdapat beberapa jenis ekzema, seperti Dyshidrotic eczema, Eczema herpeticum, Nummular eczema, Seborrheic eczema serta Atopic eczema. Atopic eczema atau dematitis adalah sejenis ekzema yang biasa dihidapi oleh bayi dan kanak-kanak.

PENYEBAB EKZEMA

Ekzema berkait rapat dengan keturunan dan gen. Sesetangah gen akan menyebabkan kulit individu bertambah sensitif. Sistem keimunan yang terlalu aktif juga menyebabkan kelembapan terbebas dan memudahkan kuman masuk.

Beberapa faktor pencetus ekzema pada bayi adalah :

pendedahan kepada bulu binatang
penggunaan bahan kimia pada kulit
pemakaian fabrik sintetik
panas dan berpeluh
cuaca kering dan sejuk
tekanan perasaan dan stress
kulit terlalu kering


5 SIMPTOM EKZEMA PERLU ANDA TAHU

Kulit kelihatan bertompok kemerahan dan gatal
Lokasi tumpuan biasanya dibahagian muka, bahagian berlipat seperti leher, pelipat tangan, belakang lutut, telinga dan pada kulit kepala
Ada juga kanak-kanak yang mengalami ekzema di bahagian lutut atau siku ekzema dan gatal akan menyebabkan kulit jadi kering, iritasi dan melecet serta berkuping. Ada kalanya kulit merekah dan boleh menyebabkan infeksi

Kulit menjadi kemerah-merahan dan bersisik


BAGAIMANA MERAWAT EKZEMA PADA BAYI

Ekzema bukan sahaja menyebabkan kegatalan pada kulit malah ia juga akan mengganggu tidur, pergaulan dan emosi si kecil. Ekzema tidak dapat dihilangkan begitu sahaja kerana ia ada perkaitan dengan gen. Mungkin bukan satu penyelesaian, namun sebagai langkah rawatan, ubat-ubatan produk penjagaan diri dan peralihan gaya hidup perlu bagi mengawal ekzema yang dihidapi si manja.

Sapu pelembab. Pilih pelembap yang diperbuat daripada bahan semulajadi dan tidak mengandungi steroid.

Pastikan kuku bayi anda sentiasa pendek. Ini bagi mengelakkan kulit tercalar akibat menggaru

Tuam menggunakan pek ais untuk mengurangkan rasa gatal

Pakaikan pakaian daripada fabrik kapas dan berpotongan longgar

Lindungi bahagian yang gatal dengan pakaian

Legakan bahagian gatal dengan menggosok perlahan-lahan

Sentiasa pastikan ruang kediaman bebas habuk.

Elakkan permaidani dan binatang berbulu di dalam rumah

Amalkan penyusuan susu ibu. Elakkan susu lembu, kekacang, telur makanan laut yang mungkin boleh mencetus keradangan ekzema


CADANGAN VITAMIN UNTUK RAWAT EKZEMA

Untuk tujuan melegakan kerengsaan akibat ekzema mulakan dengan penggunaan sabun organik atau dari bahan semulajadi untuk anak-anak. Kemudian boleh tingkatkan antibodi dan imun si manja.

Antara vitamin shaklee yang membantu masalah ekzema malah ada yang sudah sembuh adalah :

Omega  Guard - minyak ikan omega yang membantu melegakan keradangan ekzema dan dapat meningkatkan imun si manja anda. Sesuai untuk bayi berumur setahu. Dan ke atas. Harga Rm136 ( 90 biji) di ambil sebiji sahaja sehari bagi kanak-kanak.

Mealshakes - minuman segera lengkap dengan vitamin dan mineral yang diperlukan untuk badan. Rasa yang enak dengan harum vanilla. Boleh di jadikan sebagai sarapan pagi atau sebagai snek. Ia membantu meningkatkan imun badan, menaikkan selera makan dan membekalkan nutrien untuk tubuh. Harga Rm 115.00 (544gm) hanya sesudu kecil sahaja sehari.

Krim Herbal Blend : Krim sapu serbaguna berasaskan bahan semulajadi. Tidak pedih. Selamat untuk bayi. Tiada steroid atau paraben. Boleh digunakan sebagai lotion harian. Di sapu pada kulit kering bayi, sebagai pelembab atau terkena gigitan serangga. Hanya Rm29.00 (4oz) disapu pada bila-bila masa perlu.

Testimoni Set Ekzema Shaklee
Testimoni Omega Untuk Ekzema
Dapatkan set ekzema untuk anak anda daripada saya.

Nor Fahidayu Masran
Whatsapp : 0162853148
Pengedar Shaklee Sentul
Pengeposan seluruh Malaysia

11 May 2017

BUAT BISNES ONLINE CARA HALIMUNAN

Takut nak tinggalkan bisnes?
Takut sales tak masuk?

Alhamdulillah.. sejak hujung 2012 kak U tak risau nak ke mana-mana, tak risau tinggalkan bisnes shaklee Kak U ni. Kak U tetap jana sales personal sendiri setiap bulan, tidak termasuk sales group. Closing di luar negara pun tak jadi masalah. Jangan kata upline goyang kaki, makan duit downline ye! Shaklee adil dan saksama. Tak buat, tak dapat.

Dengan teknik halimunan buat bisnes secara online, travel laa ke mana sahaja. 😆

Jom belajar teknik "halimunan".
Travel jelah ke mana pun, tak promote pun ada je yang akan wasap tanya, sales tetap jalan seperti biasa. Alhamdulillah..

Dengan teknik halimunan ni, tak perlu risau lagi. Yang penting mahu belajar, rajin dan konsisten.

Nak tahu apa tu teknik halimunan?

Haa... jom daftar jadi ahli shaklee dulu.. kita belajar sama-sama. Beruntung berada dalam group kami ni tau.. Belajar bisnes online dengan teknik halimunan. Sales jalan seperti biasa walau kurang promosi.

Sudah tentu perlu di baja, di siram dan di jaga terlebih dahulu. Bukan tinggal biar kering gitu.

The more U give
The more U get back

Fast action, fast result.!

Nak tahu apa tu teknik halimunan?
Pm Kak U sekarang! 😉

0162853148

#teknikhalimunan #ireachtravel #ireachfamily


Belajar teknik halimunan bisnes online bersama Kak U..

Untung jadi ahli shaklee ni kan..

Mula sekadar nak jimat untuk makan sendiri, boleh pula jana pendapatan.

Suka ke suka?☺


10 May 2017

PUDING ROTI BERCARAMEL

Resepi Puding Roti Berkaramel ini dia ambil dari Fb Zura Zul yang dikongsikan di dalam group Masak Apa Hari ini (MAHN)

Simpan dalam blog sendiri, nanti boleh cuba. Lagi-lagi nak dekat Ramadhan ni kan, boleh buat sebagai manisan berbuka.

Ok.. cikidot...!!


Puding Roti Berkeramel | Gambar fb Zura Zul

Puding Roti Berkaramel.. Resepi biasa2.. Cuma olah sikit bg lebih sedap & menarik.. 😊

Bahan berkaramel:

2 sudu gula.. Masak dlm loyang 8 atau 9 inci atas api perlahan.. Jadikan gula hangus.. Tapi jgn hangus sgt.. Gula dh cair.. Ratakan dlm loyang.. Ketepikan

Bahan A:

20g agar-agar bertali
5 1/2 cawan air
3/4 cawan gula

👉 Masak agar2 bersama air hingga larut agar2
👉 Kemudian masukkan gula.. Kacau2 rata.. Perlahankan api

Bahan B:

5 keping roti gardenia.. Carik2kan
1 tin susu cair
1 biji telur
2 sudu besar susu pekat manis
2 sudu besar butter/marjerin
2 sudu besar tepung kastard** bancuh dgn sedikit air
1 sudu besar esen vanilla
Pewarna pilihan.. Akk guna pewarna ungu, pink & kuning

👉 Blender bahan di atas kecuali tepung kastard hingga hancur halus

👉 Tuang dlm periuk agar2 tadi.. Besarkan api semula.. Kacau2 rata.. Masukkan tepung kastard.. Kacau sebati hingga mendidih.. Tutup api


👉 Ambil 2 cawan agar2 tuang dlm loyang berkaramel tadi.. Biarkan sedikit beku

👉 Lebihan agar2 tadi bahagi kpd 3 bekas sama banyak.. Warnakan ungu, pink & kuning

👉 Tuang agar2 ungu atas agar2 yg sedikit beku perlahan2 hingga habis.. Kemudian warna pink dan seterusnya warna kuning

👉 Kena buat dgn cepat ye..tapi cermat..Sbb puding roti ni cepat beku

👉 Kalau rasa dah beku.. Panaskan sekejap atas api perlahan

👉 Tunggu beku/sejuk baru simpan dlm peti sejuk

👉 Selepas 2 jam.. Boleh lah telangkupkan puding tu dlm pinggan/alas yg rata.. Potong ikut suka.. Sedia untuk menikmatinya.. :)


Selamat mencuba!

Lepas makan jangan lupa gosok gigi, telan Lecithin & Alfalfa ya.😉


Share it