07 May 2013

TERLALU KURUS? TIPS DAN VITAMIN SHAKLEE BANTU NAIKKAN BERAT BADAN

Anda mengalami masalah kurang berat badan, terlalu kurus? Berat tidak ideal dengan BMI anda? Sering pitam? Nak naikkan berat badan dengan sihat bukan berat yang melampau atau memboyot? Anda perlu cuba ni ye!!

Selalu kita jumpa orang sibuk nak turunkan berat badan bukan? Tetapi orang yang terlalu kurus juga menghadapi masalah yang sama. Mereka tidak ingin kelihatan terlalu kurus dan nampak seperti orang sakit. Ada juga yang kurus sebab baka ibu ayah dalam keluarga memang kurus-kurus belaka. Tetapi percayalah, anda juga boleh naikkan berat badan anda dengan sihat dan cantik

Disini saya cadangkan anda ambil vitamin basic iaitu Vitalea, B-Complex dan Meal Shakes.

Meh kita tengok fungsinya :
Meal Shakes : Meal Shakes membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Rasanya sedap mcm milk shake kat McD. Protin amat penting dalam proses menambah berat badan  kerana pengambilan protin boleh mengisi keperluan tubuh, protin adalah asas kepada pemakanan tubuh badan samada nak tambah berat badan, nak kurus atau nak cantik semuanya perlukan protin dan antara sebab lain ialah, protin membantu penyerapan yg lebih baik ke atas supplement yang kita ambil.. Protin membantu dalam membuang sel mati dan menggantikannya dengan sel yang lebih sihat dan cantik. Sel yang sihat bantu penyerapan vitamin lain dalam tubuh dengan lebih baik dan efisyen.



Vitalea Vitalea membekal 23 jenis vitamin penting bersama zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah, membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea shaklee), vitamin penting dalam diet harian yang mana walau kita kurang makan namun dengan pengambilan vitalea ni dapat membantu  badan rasa lebih bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening. Bagus untuk anda yang sering pitam dan punya tekanan darah yang rendah.



 B-Complex : B Complex penting bagi memperbaiki peredaran darah dalam badan dan meratakan warna tona kulit pada wajah, mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan emosi dan meningkatkan sistem pertahanan badan.

 TIPS NAIKKAN BERAT BADAN YANG SIHAT DAN MANTAP

1) Amalkan mengambil makanan seimbang, makan makanan tinggi protin seperti telur, daging dan susu. Makan ikut time, jangan skip. Elakkan makan makanan tinggi lemak, minyak dan tinggi kolestrol. Ni bukan cara nak naikkan berat ye, ni nak cari penyakit namanya..huhuu...jadi, nak naikkan berat badan kena makan supplemen secara konsisten, makan dengan betul dan sihat ye. Baru badan sihat dan cergas sepanjang hari.. bukan badan yang cantik molek tapi tak sihat.. 

2) Buat aktivitvi sihat, seperti olahraga atau bermain gym. Orang kurus pun perlu bersenam ye. Ini bagi membantu membentuk otot-otot yang sihat, cantik dan memperoleh bentuk badan yang tip top dan mantap! haa...tak de ler nampak kurus melengkong sangat kan.. Sedap mata memandang.. wehuuu....jangan pula anda culas untuk melakukannya..kena disiplin dan konsisten, barulah nampak kesannya..

ok.! Selamat menaikkan berat badan yang sihat dan miliki kesihatan yang baik bersama Vitamin 100% semulajadi, selamat dan berkesan hanya dari SHAKLEE!!

AYU 0162853148


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....