04 September 2016

Virus Zika di Malaysia dan Cara Mencegah Dari Jangkitan

Simptom-simptom jangkitan zirus ZIKA
4 bahan utama dan fungsinya dalam Nutriferon


Seperti mana yang kita tahu, sekarang ni virus zika dah ada di Malaysia. Kes warga tempatan yang tak pernah ke luar negara. Bermakna virus ini adalah virus tempatan.

Jadi, kita kena ambil langkah berjaga-jaga selain doa dijauhkan daripada penyakit ini. Sentiasa bersihkan kawasan rumah, pasang kelambu jika ada nyamuk dan sapu #herbalblend. Usaha juga tingkatkan imun keluarga. Imun yg kuat sekurang-kurangnya membantu mengelak daripada jangkitan virus ini.

Kredit to: Dr. Fyda Noh

Sekarang ramai orang panik sebab virus Zika & sekarang ni dah ada kes kat Malaysia & katanya Zika ni, virus tempatan sebab orang tu tak pernah keluar negara pun.

Zika ni sama la macam denggi, tak ada ubat atau vaksin, jadi bergantung pada sistem imun kita untuk lawan jika dijangkiti.

Nutriferon tak adalah kajian mengatakan dia boleh melindungi daripada virus denggi atau zika, tapi ada 6 sebab kenapa mesti pilih Nutriferon untuk perisai tubuh:

1. Terbukti daripada kajian ke atas manusia - campuran fitonutrien yang berkesan & selamat memberi sokongan imun yang tepat pada peringkat sel.

2. Meningkatkan paras interferon secara semulajadi. Interferon adalah kumpulan protein yang sangat penting dalam sistem imun tubuh & paling mahal.

Interferon dihasilkan secara semulajadi dalam badan.

Sekarang ada ubat interferon digunakan untuk merawat Hepatis B, AIDS dan kanser.

Berbanding interferon secara semulajadi, ubat interferon ini memberi side effect kepada organ dalaman. Antaranya boleh merosakkan buah pinggang.

3. Dicipta oleh penemu interferon - Dr Yasuhiko Kojima yang menemui interferon pada tahun 1954.

4. Rumusan berpaten yang ekslusif. Sebelum dipasarkan Nutriferon telah melalui set2 ujian yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan & prestasi.

5. Dikaji selama 40 tahun. Menggunakan berjuta2 sebatian sebelum Dr Kojima menemui ekstrak 4 tumbuhan yang boleh meningkatkan interferon secara semulajadi.

6. Sejak Nutriferon dibangunkan, beberapa kajian klinikal ke atas manusia telah mendokumenkan keberkesanan suplemen ini. Dimuatkan dalam jurnal perubatan, seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Complementary Medicine - mengetengahkan pelbagai faedah Nutriferon.

#ikhtiarpendinding
#tingkatkanimunbadan #lawanpenyakit #zika
#pengedarshakleesentul0162853148

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....