28 October 2017

Bagaimana Menjadi Ahli dan Pengedar Shaklee Yang Berilmu

Nak bercerita dkt org tentang nutrisi dan kesihatan ni bukan senang ye.. Kena ada ilmu. haa... soalnya "Bagaimana Menjadi Ahli dan Pengedar Shaklee Yang Berilmu"

Sebelum saya join shaklee dulu, memang saya kurang faham bab2 nutrisi dan kesihatan ni. Bersalinkan Habib, saya mula menggunakan khidmat pakcik google, search sebab nak beli pam dan cara simpan susu ebm serta penyusuan ibu bekerjaya. Dari sini saya belajar sikit2, dan buka akaun fb. Mula join group2 penyusuan susu ibu. Haaa....sy bermula dari sini.. time ni belum jadi ahli shaklee lagi.

Mula2 beli set pam susu ibu. Pastu search cara simpan perahan susu ibu dan cara penyediaan susu ibu agar tidak merosakkan nutrien dlm susu ibu yg di simpan itu. Lepas tu mula tercari2 supplemen utk penyusuan. Ok jumpa kawan opis yg rajin share tentang kebaikan susu ibu serta cara nak berjaya menyusukan sehingga 2 tahun. Kebetulan dia juga jual shaklee. Sy pun beli dgn dia pula, sebelum ni beli dgn kwn lain tp kurang share pasal supplemen dan tiada pengalaman menyusukan.

Dari sini saya mula menggali tentang ilmu2 penyusuan melalui fb grop, dan bacaan dari blog yang di search melalui google.. untung org yg ada blog dan dpt first ranking..😍😍 Selepas beberapa lama baru join jadi ahli shaklee.. saya mula sharekan pengalaman sy melalui fb. Dan sertai keluarga shaklee yg ohsem.😉 Rajin bertanya melalui wasap kepada upline dan super upline yg mmg berpengalaman tentang supplemen dan penyusuan. Beli buku2 berkaitan nutrisi.. belek2 dan baca kemudian share. Belajar buat blog dan share lagi.. share lagi dalam fb..😊😊Buat blog pun belajar sendiri tau..godek2 google, tanya pada yg pakar.. memang kena banyak sharing supaya diri sendiri tak lupa juga jadi manfaat kepada org lain yg membacanya.



Ohh ye.. jangan lupa tulis dan tulis..catat apa yg kt baca dan ilmu yg kita terima.. biasalah..kita ni manusia yg mudah lupa.. lepas tu jangan lupa kongsikan dgn org lain pula.. 😉😉


Alhamdulilah..tak menyesal join shaklee sebab selain dpt tahu tentang supplemen yg baik utk tubuh, dpt juga ilmu2 berkaitan penyusuan, kesihatan, ank2 dan keluarga juga. Kawan2 yg sgt baik dan tak kedekut ilmu walaupun dorang ni bukanlah calang2 orangnya. Ada doktor, akauntan, peguam , pegawai farmasi, setiausaha,cikgu, arkitek..wow sgt.. pelbagai jawatan ada dalam grup kami ni... 😆😆 berbangga dpt duduk sekali dengan mereka. Oh ye,jangan segan2 nak join kelas2 anjuran shaklee juga group2 coaching yg mereka buat. Banyak sgt ilmu yg dorang bagi tau..tak setanding bayaran yg mereka terima. Ada juga mmg tak ada bayaran langsung, hanya perlukan komitmen dari ahli2 sahaja.


Begitulah bermulanya saya sebelum menyertai shaklee.. 😊😊


Anda juga ingin sertai kami?
WA 016 285 3148 utk info lanjut



1 comment:

atiehilmi.com said...

buat ape pun kena ada ilmu kan ? kalau tak de ilmu macamana nak yakin kan orang.. hee~ tahniah !! kipidap !!

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....