20 February 2014

VITAMIN E & SELENIUM TINGKATKAN KESUBURAN DAN KUALITI SPERMA

Vitamin E adalah antioksidan larut lemak yang paling utama dalam tubuh kita. Ia menjaga lemak politaktepi yang sangat sensitif dalam membaran sel, dalam darah dan serata tubuh kita

(vitamin larut lemak adalah vitamin A, D, E & K)

Vitamin E bukan sahaja baik untuk kesihatan kulit dan jantung malah  ia juga mampu meningkatkan kesuburan lelaki. Tahukah anda?


FUNGSI UTAMA VITAMIN E SHAKLEE
FUNGSI UTAMA VITAMIN E

VITAMIN E sangat bagus di ambil oleh orang lelaki terutama yang mempunyai masalah kesuburan dan sukar untuk hamil. Bukan sang isteri je ye nak kena usaha, tetapi suami juga perlu berusaha untuk meningkatkan kadar kehamilan isteri. Masalah kesuburan lelaki dapat ditingkatkan dengan pengambilan Vitamin E dan Selenium yang cukup secara konsisten setiap hari. Ia meningkatkan kualiti sperma yang dihasilkan. Sperma yang tidak berkualiti sukar untuk bercantum dengan ovum semasa waktu subur dan ini menyebabkan kehamilan tidak terjadi.


Antara Manfaat Vitamin E & Selenium terhadap kesuburan Lelaki adalah :

Vitamin E dapat mempertingkatkan kemampuan reproduktif. Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Orang lelaki yang mengambil 600IU  -  800IU vitamin E sehari dapat meningkatkan kiraan sperma mereka.

Vitamin E juga dapat meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih di dalam darah dan tubuh.

Kiranya Vitamin E ni macam ubat kuat jugalah ye! ehee..ubat kuat yang selamat & berkesan..


ADAKAH ANDA MENGAMBIL VITAMIN E YANG CUKUP?


Untuk 400IU vitamin E, anda perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel yang sihat, melawan radikal bebas : 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam & 500gm badam.


SELENIUM - SUPPLEMEN VITAMIN E PADA LELAKI TIDAK SUBUR

- KESAN KE ATAS PARAMETER AIR MANI DAN KADAR KEHAMILAN -

Journal - International Journal of General Medicine
Authors : Mohammad K MOslemi, Samaneh Tavanbakhsh
Published date : January 2011 Volume 2011:4 Pages : 99-104


Kajian ini melibatkan 690 lelaki tidak subur dengan idiopathic astgenoteratospermia yang menerima tambahan harian Selenium (200ug) dalam kombinasi dengan Vitamin E (400IU) untuk sekurang2nya 100hari

Pecahan hasil kajian

37% -  Tiada Respon

11% -  Kehamilan Spontan

52% - MUTU SPERMA LEBIH BAIK


KESIMPULAN : Tambahan Selenium dan Vitamin E mampu meningkatkan kualiti sperma dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya motilitas sperma.


SHAKLEE VITAMIN E & SELENIUM
SHAKLEE VITA E COMPLEX


Order sekarang untuk bekalan optimum Vitamin E - 400 IU!



*NAK BEST LAGI? ADD BERSAMA SHAKLEE ZINK COMPLEX*


CALL | SMS | WHATSAPP
0162853148
COD : SEKITAR BANDAR BARU SENTUL, MINI UTC SENTUL 
TAWAKAL HOSPITAL

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....