FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

19 September 2015

CARA PUJUK ANAK TIDAK CEREWET MAKAN SAYUR

Baru perasan. Sejak akhir-akhir ni, Habib suka makan sayur. Kubis, bayam, lobak, sawi dan semalam kangkung. 

Kelmarin masak bayam tumis air, pagi tengok dah nak basi. Ibu pun nak buang. Habib cakap, apa ibu buang ayur ni? Habib nak makan ngan nasik. Dah basi lah Habib. Nanti ibu masak lagi ya. 

Semalam goreng kangkung belacan. Alhamdulillah dia makan dengan baik walau baru pertama kali mencuba.

Makan sayur nanti cepat besar, nanti kuat kata Habib. 

Wah! Ibu suka.  

Mungkin ini salah satu usaha dari pemberian Omega untuk dia. Selalu dia akan minta bila dia rasa nak demam, batuk atau selsema. Makan macam makan 'chewing gum' jer. Kunyah-kunyah, kulitnya dikeluarkan. Good boy! 

*Omega Habib dah habis. Dia minta dibelikan lagi.!




TIP DAN CARA PUJUK ANAK SUKA MAKAN SAYUR.


1. Selalu puji anak. Beritahu manfaat dan keburukan jika tak makan sayur.

Contoh : 

Cara saya,
- Kalau Habib makan sayur, nanti Habib cepat besar. Habib jadi kuat. Habib pandai. Kalau tak makan sayur, macam mana nak cepat besar, nak kuat, nak pandai? Habib nak sekolah dah kan? Ok. Makan sayur ni tau. Sedap! Cuba rasa dulu. 

- masa mula-mula dia tak suka tu, saya sorok sayur dalam nasi dia dan terus suapkan. Alhamdulillah, dia tak tau pun dan makan je. 

- Beri supplemen untuk anak. Penting untuk tampung kekurangan nutrisi anak. Lebih-lebih lagi anak yang cerewet, tak suka sayur, tak suka buah. Jenis yang suka makan makanan rapu, lebih perlu ambil vitamin tambahan. 


Cadangan Vitamin Shaklee untuk kanak-kanak.
2 vitamin pilihan terbaik untuk mereka.

1. Omega Guard - minyak ikan terbaik dan berkualiti tinggi. Bagus untuk perkembangan otak & tingkatkan imun anak. Omega juga bertindak sebagai ageb anti radang. Baik untuk anak yang ada asma, mudah batuk dan selsema. Saya memang beri anak saya Omega Guard Shaklee ini. Sebab dah nampak perubahan dia serta batuk selsema cepat sembuh. 

2. MEALSHAKE - minuman multivitamin yang sedap dan enak, harum vanilla. Boleh di campur dalam susu anak atau di ambil bila-bila masa sebagai snek. InsyaAllah, dengan izin dan usaha kita. Anak tidak mudah dijangkiti penyakit dan selera makan meningkat. Jadi, anak kita tidak memilih atau cerewet masa makan. Tak percaya? Cuba dulu, baru rasa. 


Hubungi saya jika nak beli vitamin untuk anak.

NOR FAHIDAYU MASRAN
WHATSAPP 0162853148
#pengedarshakleesentul
#vitaminkanakkanak


Tip dan cara pujuk anak makan sayur
Cara Pujuk Anak Tak Cerewet Makan Sayur

Share it