21 June 2016

PEJABAT SHAKLEE DI BINA DARI BARANG KITAR SEMULA?

OFIS SHAKLEE DIBUAT DARIPADA BAHAN KITAR SEMULA??

Bismillah

Petang ni sebelum saya nak bersilat kat dapur, saya nak kongsikan sikit pasal Head Office (HO) Shaklee di Pleasanton, California

Alhamdulillah, tahun 2014 saya pernah sampai ke sana. Cu ols pun kena pasang impian sampai sana oke :D

Bila sebut Shaklee, mesti terfikir pasal "natural". Produk-produknya semua natural. Yang ini ramai yang dah tahu kan

Tapi tak ramai yang tahu Head Office (HO) Shaklee juga dibina dengan unik sekali. Mari saya kongsikan..

- Bangunan HO Shaklee ni didesign oleh syarikat arkitek terkenal Gensler

- Konsep bangunan ni berdasarkan komitmen Shaklee iaitu "Living in Harmony with Nature"

- Kebanyakan bangunan ini menggunakan benda semulajadi, termasuklah bahan-bahannya, warnanya, udaranya termasuklah cahaya yang digunakan di dalam bangunan ni

- Karpet & dindingnya daripada bahan-bahan 'recycle'

- Lampunya menggunakan teknologi 'motion sensors' yang mana ia akan hidup dan mati sendiri sekiranya ia dapat mengesan pergerakan (jimat tenaga elektrik)

- Tidak ada 'aircond' di dalam bangunan ini - mereka cuma menggunakan udara semulajadi (pengudaraan dibuat oleh satu kipas gergasi & dari bawah lantai)

- Pada waktu siang, bangunan ini menggunakan cahaya semulajadi daripada luar, kalau perasan dalam gambar tu ada banyak tingkap kaca. Tingkap kaca ni sebenarnya menggunakan 'electronic sensor' - di mana cahaya boleh tembus masuk sehingga 80% tapi still tak panas

- Di sekeliling HO ni memang menghijau je - sebab Shaklee sangat komited dengan kempen menanam pokok

- Ada 1 gong di HO yang mana ia akan dipalu setiap kali jualan Shaklee mencapai 1 juta di seluruh dunia

- Replika Vivix terbesar di dunia ada di sini (Saya dah bergambar kat sini *Whoa!)

- Barang-barang ofis Dr Shaklee juga diletakkan di sini (sape datang lagi tahun 2018 boleh bergambar kat sini - terutama di kerusi dan meja ofis beliau.. Sini pun saya dah bergambar.. *Aummm)

- Semua saintis Shaklee pun ada di sini tau :D

- Air Performance Drink di sini adalah yang paling sedap di dunia :P

InsyaAllah 2018 boleh ramai-ramai datang ke sini. Maaf kebanyakan ayat saya di atas sengaja ditulis sebegitu rupa sebab nak 'bakar' kawan-kawan SID yang lain :p

So sekarang cuba bagitahu saya, cemanalah saya tak sayang Shaklee ni sebab falsafah & prinsip asasnya pun kita dah tahu betapa Shaklee sangat mementingkan hubungannya dengan alam semulajadi dan berusaha memberikan yang terbaik untuk semua orang

Lets be part of Shaklee effects!

*****

Credit ;
Shaklee Health Consultant
& Business Leader,
Lin Chalo | Mohd Alizal Abdul Razak


*****
#tsunamiShaklee

Nor Fahidayu Masran
Pengedar Shaklee
Pengedar Shaklee Sentul
Wasap 0162853148


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....