29 November 2016

Tips dan Cara Tingkatkan Imun Melawan Jangkitan Penyakit

Cuaca dan udara keliling kita agak tidak menentu waktu ini antara penyebab penyakit mudah tersebar dan berjangkit.


Bagaimana nak elak? Susah juga... tp kita boleh ikhtiar dgn tingkatkan imuniti bersama.

Dapatkan vaksin utk anak2 mengikut jadual imunisasi mereka..walaupun ia ada kesan juga tp kalau terkena sakit2 berbahaya tu lebih teruk.

Selain tu makanlah makanan yg berkhasiat, buah2 dan syur2 yang cukup. Pilih yang organik atau homemade. Air masak pun kena ckup... kalau ank tak suka sayur, mak ayah kena ubah juga cara pemakanan. Masak dirumah..buatkan sup sayur2 campur kan jadi warna2, menarik minat anak nak makan. Semoga ada lagi khasiat sayuran dlm masakan kt tu. Untuk naikkan selera makan anak boleh berikan mereka Meal Shakes shaklee.

Beri juga supplemen utk ank2 dan diri sendiri seperti vitamin c utk dewasa, omega utk anak2 dan nutriferon utk semua... inilah antara supplemen pilihan saya untuk tingkatkan imun diri dan anak2.. dah tentu sy pilih shaklee. omega tu mmg ank2 suka wat kunyah je.. kalau dorang sakit pun tak lah melepek sgt, cepat sembuh dan tak mudah dpt jangkitan virus dr kawan2. Dari terlalu bergantung dgn ubat, kt up kan imun dorang seawalnya.. yang terbaik permulaan bagi bayi adalah susu awal ibu yg ada kolustrum.. kolustrom tinggi dgn antibodi. Ciptaan Allah yg tiada tandingan..

Semoga anak2 dan keluarga kita terus diberikan kesihatan yg baik dan dijauhkan dari sakit2 yg pelik2 zaman ini.

Prevention is better then cure.. 


PUAN AYU
0162853148
#pengedarshakleesentul
#tsunamishaklee #g14
#shakleeeffect #liveamazing

No comments:

PNEUMONIA DAN CARA MERAWAT JANGKITAN KUMAN DALAM PARU-PARU DENGAN BERKESAN

Paru-paru adalah organ penting untuk fungsi pernafasan manusia. Manusia bernafas sekurang-kurangnya 20 ribu kali dalam sehari dan bekerja...