21 January 2014

Vitamin B Complex Buat Rasa Lapar?

Ramai yang takut nak ambil vitamin b complex. Kenapa ye?


Ramai juga yang kata sebab vitamin b menyebabkan mereka rasa lapar dan asyik nak makan jer. Iye ke? Mungkin cara pengambilan b complex yang salah..

Tetapi tahukah anda, vitamin B Complex ini sangat baik untuk badan kita. Senang cakap, vitamin b adalah vitamin yang paling banyak terdapat dalam piramid makanan.

Vitamin B juga untuk anda yang NAK KURUS. Kenapa saya kata begitu? Sebab, vitamin b membantu anda meningkatkan metabolisme tubuh. Semakin tinggi metabolisme kita, semakin cepatlah kalori dalam badan kita disingkirkan.


Vitamin B juga membantu menukarkan makanan yang kita makan setiap hari kepada tenaga! Jadi, makanan anda tu tak lah menyebabkan anda jadi gemuk malah ia memberikan anda tenaga sepanjang hari... :)


Vitamin B membantu anda menguruskan tekanan, memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.


Bagi anda yang mengalami rambut gugur dan beruban, pengambilan vitamin b secara konsisten membantu memperbaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur, beruban dan dapat mengekalkan kesihatan rambut


Vitamin b baik untuk mata bagi mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian atau fokus. Elok diambil oleh anak2 yang sedang belajar atau anda yang masih study.


Vitamin b juga dapat mencegah anemia, dimana ia membantu dalam pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam badan, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, lemah semangat, keletihan, migrain , muntah2, dan juga mabuk darat atau laut.


MEREDAKAN SENGGUGUT. Vitamin b baik untuk masalah senggugut (PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutamanya bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.


Vitamin b juga membantu mencegah perlcche - dikenali juga sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah dan nafas berbau.


Bagi anda yang sedang membuat program detoksifikasi, vitamin b membanti meredakan alahan.


BAGAIMANA MEMILIH B-COMPLEX YANG BAIK?


1- Pilih vitamin b yang mengandungi 8 vitamin b  *B1,B2,B3,B5,B6,B12, ASID FOLIK & BIOTIN* Sebagaimana dinyatakan dalam RDA [Kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama]


2- Harus mengandungi 100%RDA untuk asid folik dan biotin


3- Pastikan jurang peratusan nilai harian B1,B2,B3 & B12 tidak terlalu besar


4- Elakkan pengambilan B complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)


KOMBINASI SEMUA VITAMIN B HEBAT DALAM SEBOTOL SHAKLEE B COMPLEX
================================

Vitamin B penting untuk kesihatan yang baik.

~ Adakah anda mendapat vitamin b yang cukup? Tekanan hidup, pengambilan alkohol dan preskripsi ubat-ubatan berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan Vitamin B dalam tubuh. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik samada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatK lagi penyaluran tenaga bagi proses metabolisme


VITAMIN B LENGKAP
==================


SHAKLEE B COMPLEX mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan anda bagi menggantikan nutrisi Vitamin B yang hilang untuk membantu menguatkan jantung, peparu, dan organ - organ penting yang lain.


PERBEZAAN B COMPLEX SHAKLEE
=============================

Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif

♡ B complex mempunyai penyaluran zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyeparan nutrien penting iaitu asid folik. Jumlah asid folik yang mencukupi di dalam diet wanita terbukti dapat mengurangkan risiko kelahiran bayi terencat akal atau masalah saraf tunjang.


¤Pilih vitamin b lengkap anda.

Shaklee Vitamin B - Rm53.75 / 120 biji


Utk order blh hubungi saya di 0162853148

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....