FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

04 October 2014

Kenapa Bertambah Sakit Lepas Makan Vitamin Shaklee? | FAHAMI KRISIS PEMULIHAN

"Isshhh....Makin sakit pula makan vitamin Shaklee ni... Tak nak makan dah lah..! Membazir je beli..."

"Eh, aku sakit kepala laa lepas makan vitamin kau ni.. tak nak makanlah.."

"Aku stop makan vitamin kau tu, tak tahanlah kembung perut tau..."

"Tak de kesan pun makan Shaklee...makin sakit adalah, jerawat naik lagi teruk..issh,,,tak nak saya makan lagi"

"Anak saya demam , selsema, cirit birit lepas bagi Meal Shakes, saya stop tak bagi dah"

" Kenapa saya bertambah sakit lepas ambil vitamin shaklee ni ye??"

********************************


Haa.... itulah antara keluhan-keluhan pembeli yang saya terima... Tahukah anda itu adalah antara tanda-tanda Krisis Pemulihan / Healing Crisis?

Apa itu Krisis Pemulihan atau Healing Crisis?


Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil VITAMIN atau supplement dietry . Simptom-simptom ini kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan secara mengejut oleh supplemen, krisis pemulihan / healing crisis terjadi.

Ada penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali di waktu-waktu tertentu. Ia akan terjadi untuk beberapa hari kebiasaannya. Walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Ini adalah disebabkan oleh toksin yang telah lama bertimbun  di dalam tubuh kita - sisa-sisa, makanan berkimia,  lemak dan stress di tambah dengan diet tidak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen dietry dari vitamin Shaklee membantu mempertingkatkan sistem imun , kebolehan detoksifikasi yang baik serta pengawalan organ-organ kita.

Pada waktu detoksifikasi ini , kemungkinan ada pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadanan ( perut kembung, lapas) , cirit-birit, kahak berlebihan , kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dan lain-lain. Simptom-simptom ini adalah berlainan dan berbeza antara individu dan akan belalu dalam satu hingga dua minggu selepas pengambilan vitamin shaklee.

Proses Pemulihan Tubuh


Bagaimana Menangani Krisis Pemulihan?

Semasa proses krisis pemulihan ini, minumlah air bersih yang banyak, rehat secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buah-buahan. 

Kita akan lebih mudah melalui fasa healing crisis atau krisis pemulihan ini bilamana kita FAHAM ia adalah suatu proses untuk tubuh menjadi lebih baik dan sihat. Sel dalaman yang sihat, menampakkan wajah yang lebih berseri dan ceria.. 


Krisis pemulihan membantu mengeluarkan toksin dari tubuh, selepas organ / bahagian dalaman anda dapat diperbetulkan dan diperbaiki, vitamin akan lebih mudah diserap dan kita dapat merasai kesannya pada kesihatan dan kulit menjadi lebih cantik dan berseri.


Vitamin adalah untuk orang sihat, Ubat untuk orang sakit.. bila sakit, vitamin membantu memperbaiki sistem organ dalaman, ubat pula menghentikan sakit yang anda alami. sila faham ye... boleh berhubung dengan pengedar anda untuk info lebih lanjut.


Sila pastikan anda mendapat konsultasi yang betul dari pengedar Shaklee anda. Beli dari pengedar yang berilmu dan sedia membantu anda bila perlu.


PERINGATAN : Sekiranya anda mengalami krisis pemulihan yang teruk seperti keluar benjolan di mana2 bahagian tubuh, masalah pernafasan, sakit melampau dibahagian dada / tekak, atau apa jua tanda-tanda yang luar biasa, SEGERA DAPATKAN BANTUAN KECEMASAN atau terus berhubung dengan doktor anda.


PENGEDAR SHAKLEE TERBAIK DENGAN SERVIS YANG CEPAT

Anda boleh menghubungi saya melalui:

SMS | WASAP 


0162853148 

untuk respon cepat.



SHAKLEE COD AREA -  
SEKITAR BANDAR BARU SENTUL, MINI UTC SENTUL, 
TAWAKAL HOSPITAL, RESTORAN HASLAM JALAN PAHANG



Share it