14 September 2012

VIVIX - NUTRIEN POLIFENOL ~ Rahsia cantik Ayu Raudhah ~

INILAH DIA, RAHSIA CANTIK AYU RAUDHAH.. JOM BACA!! 
Klik link -   http://www.harian-metro-online.com/petua-moden-tradisional-ayu-raudhah

“Selain mengawal pemakanan, saya turut mengamalkan minuman kesihatan iaitu sirap Shaklee,” katanya.

Untuk mengekalkan bentuk badan menarik, Ayu turut melakukan senaman bangkit tubi sebanyak 50 kali sebelum tidur .

PROMOSI SEPTEMBER 2012 - VIVIX BELI 6 PERCUMA 1
***********************************************

DAPATKAN SEBOTOL VIVIX HARI INI!! UNTUK KESIHATAN DALAMAN DAN LUARAN..


 Vivix™ 

Revolusi Terbaru dari Shaklee
Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.  

 1001 RAHSIA DALAM VIVIX


dietSihat AnnisliciousShoppe.com | TESTIMONI VIVIX~!!!


BLOOD PRESSURE / HYPERTENSION (DROPS 16)

*****************************************

Masa medical check up May 2012, blood pressure saya dikira tinggi..ta sepaptotnye ngan usia saya..bacaan 142 over 88..tinggi kan??..patot la saya selalu pening kepala..kira stage pre-hypertension da tu..pastu doktor tu gertak.."kalo awak ta jaga ni..tinggi skitlg..saya da kene bagi ubat darah tinggi kat awak.." oh tidakkkk..saya ta nak makan pil-pil yang banyak ituuuu..hohoho..

Alhamdulillah Ogos 2012..saya check smula..126 over 80..saya bersyukur turun..dan masih menjaga supaya mencapai bacaan normal 100-110..


ALLERGIC

*********

Saya ade allergik dari kecik lagi..kulit saya sangat-sangat sensitif..terlalu banyak pantang larangnyeee..makan itu ta bley..pakai losyen itu ta bley..pakai sabun mandi itu ta bley..persekitaran kotor pun effect kat kulit saya jugak..


Dengan vivix, kulit saya yang pernah luka tu, elok ajeee..jadi kulit baru..bersyukur sangat..yesss VIVIX REPAIR CELL!!


yang ini diiringi dengan diet pemakanan yang sangat ketat..untuk pengetahuan, saya ta makan AYAM BANDAR dan TELUR..dan makanan yang sewaktu dengannye..dua-dua ni toksin dia sangat kuat sebab mereka di INJECT supaya cepat besar dan bertelur..ayam kampung, telur kampung tape..Ya Allah seksanya..kebanyakkan makan skang dimasak dengan telur dan ayam..kdg-kdg sebagai perencah.


HIDUNG BERAIR (MEMANASKAN BADAN)

**********************************

Saya baru perasan..ini membuktikan Vivix adalah untuk kesihatan menyeluruh hihihi..kalo dulu, saya memang ta tahan sejuk..disebabkan kipas yg da set 1 je tu, saya akan terjaga kul 3 pg sebab hidung berair..pastu bangun pagi bersin 6-8 kali..apa lagi kalo aircond..demam terussss hehe..hidung ta payah na ckp la..sumbat ngan tisu je.


Skarang da TADE..hihihi..alhamdulillahhh =)

PENURUNAN BERAT BADAN (DROPS 5KG)


***********************************

yeahhhh..part ni besttt..susah betul na trunkan berat ni tanpa EXERCISE..

May 2012 - Ya Rabbi, berat 65kg..dengan keadaan saya yang katekkk ni..152..BMI = 28++..rase berat je badan ni..

Ogos 2012 - Alhamdulillah trun 60kg..BMI masih tinggi 25++..tanpa EXERCISE..almaklumla busy hehehehe..sepatot kene ade sedikit EXERCISE untuk jantung kita..akan diusahakan kemudian ekekeke =P..saya jaga makan..BUKAN TAK MAKAN ea..sy cuma tuka pemakanan saya..

TARGET - By end of this year Dec 2012..saya target na capai berat saya 52kg..BMI = 22++..dan by end of March 2013, set target 47kg..dengan BMI normal 20++..Doakan saya..hihihihi..Saya memang ta na turun secara drastik..ta elok sebenarnye..ckup la 1-2kg sebulan..yang penting konsisten..dan kita jaga pengambilan makanan kita..^^

Nota tangan dari AnnisliciousShoppe.com

**********************************

Semua target ni saya capai dengan SHAKLEE..dan semestinya dengan izin Allah s.w.t..kita merancang..disusuli dengan usaha dan doa..Sayangi diri sendiri sebelum kita nak disayang oleh orang len..itu adalah rewards untuk DIRI SENDIRI..InshaAllah..demi insan-insan yang saya sangat sayang.. =))
lagi testimoni>>>
Ummi Hanifah Abd Halim Just nak share. 
- Mak saya consume Vivix. Umur 60, percaya tak org keliling x caya umur 60. Awet muda. Badan mak sihat, tiada lg lenguh2, pucat dan sakit2 sendi. 
- Sorang lg customer sy yg ambik vivix, lelaki umur masuk 50, kuat bekerja. Dah blh bgn awal pagi, dulu bangun lewat je maklumla keje sendiri. Maksudnya bertenaga la...Ada satu lg....wife dia kata dulu bersama sebulan sekali je, sekarang dah kerap.

DENGAN SETIAP PEMBELIAN 2 BOTOL VIVIX, ANDA DAPAT FREE MEMBERSHIP. JIMAT RM75.00 ayuh bersama-sama dengan saya buat bisnes ni. Shaklee akan bayar Bonus kepada anda setiap 15hb. Anda juga akan dibimbing oleh mereka2 yang berpengalaman dan akan dimasukkan ke dalam grup khas untuk berjaya bersama-sama.

Sumber Polifenol..
"Buah delima dpt memperlambat proses oksidasi kolesterol LDL (kolesterol jahat) sebanyak 40 persen krn mengandung antioksidan super polifenol."
fb : Belajar Hidup Sehat 

Dari Wikipedia bahasa Indonesia, ensiklopedia bebas

Polifenol adalah kelompok zat kimia yang ditemukan pada tumbuhan. Zat ini memiliki tanda khas yakni memiliki banyak gugus fenol dalam molekulnya. Polifenol berperan dalam memberi warna pada suatu tumbuhan seperti warna daun saat musim gugur.
Pada beberapa penelitian disebutkan bahwa kelompok polifenol memiliki peran sebagai antioksidan yang baik untuk kesehatan. Antioksidan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit jantung dan pembuluh darah dan kanser. Terdapat penelitian yang menyimpulkan polifenol dapat mengurangi risiko penyakit Alzheimer.
Polifenol dapat ditemukan pada kacang-kacangan, teh hijau, teh putih, anggur merah, anggur putih, minyak zaitun dan turunannya, cokelat hitam, dan delima.
Kadar polifenol yang lebih tinggi dapat ditemukan pada kulit buah seperti pada anggur, epal, dan limau.





No comments:

PNEUMONIA DAN CARA MERAWAT JANGKITAN KUMAN DALAM PARU-PARU DENGAN BERKESAN

Paru-paru adalah organ penting untuk fungsi pernafasan manusia. Manusia bernafas sekurang-kurangnya 20 ribu kali dalam sehari dan bekerja...