10 September 2014

Tingkatkan Kesuburan Lelaki Dengan Vitamin Shaklee

Hasil kajian, didapati 10% daripada  pasangan yang berkahwin mengalami masalah untuk memperolehi cahayamata.  Masalah ketidaksuburan, didorong pelbagai faktor dan ia lebih kurang sama saja untuk kedua-dua lelaki dan perempuan. Terdedah terhadap bahan kimia yang berbahaya, radiasi, pencemaran, stress, kurang senaman, kekurangan nutrisi dan sebagainya, boleh juga menjadi faktor pasangan sukar mendapat anak.

Bercakap tentang kekurangan nutrisi yang berkait dengan kesuburan, apakah nutrien yang penting terhadap kesuburan seseorang lelaki? 

Vitamin C – Membolehkan Sperma Bergerak Bebas

Bayangkan satu keadaan bilamana anda berada dalam satu kumpulan orang yang sangat ramai dan bersesak-sesak. Nak bergerak pun sangat sukar. Begitulah keadaan bila sperma kekurangan vitamin C. Ia menyebabkan sperma bergumpal. Vitamin C membantu sperma bergerak aktif dan cergas.

Zinc – Mineral Lelaki

Zinc penting dalam penghasilan testosterone, hormon penting bagi lelaki. Kekurangan testosteron adalah antara  faktor utama yang menyebabkan ketidaksuburan.

Vita E & Selenium – Memberi Tenaga Kepada Sperma

Pelbagai kajian dilakukan ke atas pasangan yang tiada anak dengan menggunakan Vitamin E dan ia menunjukkan hasil yang positif!!

VITAMIN E sangat bagus di ambil oleh orang lelaki terutama yang mempunyai masalah kesuburan dan sukar mendapat cahayamata. Bukan sang isteri je ye nak kena usaha, tetapi suami juga perlu berusaha untuk meningkatkan kadar kehamilan isteri. Masalah kesuburan lelaki dapat ditingkatkan dengan pengambilan Vitamin E dan Selenium yang cukup secara konsisten setiap hari. Ia meningkatkan kualiti sperma yang dihasilkan. Sperma yang tidak berkualiti sukar untuk bercantum dengan ovum semasa waktu subur dan ini menyebabkan kehamilan tidak terjadi. 

 _________________________________________________________________________________
Artikel dari FB Dr Hamid Arshat
untuk meningkatkan kesuburan lelaki disamping mengurangkan kesan buruk stress, makanan juga penting. Makanan yg berkhasiat dan berzat sangat penting, makanan segar dan mentah iaitu sayur2 dan buah2 sebagai sumber vitamin dan antioxidants. Berhenti merokok dan minum arak, kurangkan kopi, minum lebih jus buah dan green tea. supplement vit C dan E, folic penting. oyster, blackcurrent, bijan, mustard dan celery menjadi sumber logam zinc dan kecang saperti brazil nuts jadi sumber selenium , keduannya penting untuk suburkan benih lelaki. jauhkan cheese, krim, daging berlemak, coklat, dan makanan diproses. Makanan yg mengadungi Omega3 saperti walnuts, flax seed oil, Sayur2 bayam asparagus avacado dan kekacang, buah2 citrus saperti oren, lada merah, keledek merah perlu sering dimakan. akhirnya ambil vit-A yg penting utk maturasi sel2 benih lelaki.

________________________________________________________________________________
Credit 
Beli vitamin untuk kesuburan lelaki


Anda boleh menghubungi saya melalui:

SMS | WASAP 

0162853148 

untuk respon cepat.



SHAKLEE COD AREA -  
SEKITAR BANDAR BARU SENTUL, MINI UTC SENTUL, 
TAWAKAL HOSPITAL, RESTORAN HASLAM JALAN PAHANG 
 atau beli terus secara online terus ke rumah anda!

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....