FRIENDS

Google+ Badge

Follow My IG

Instagram

CARI

Loading...

26 March 2013

TIADA KOLAGEN DALAM TUMBUHAN? | KELEBIHAN COLLAGEN SHAKLEE

TAHUKAH ANDA TIADA KOLAGEN DALAM TUMBUHAN??


Dari segi biokimia, kolagen ni sebenarnya kombinasi sekumpulan asid amino tertentu yang hanya wujud pada HAIWAN dan MANUSIA.. Pada tumbuhan termasuklah rumpai laut, soya dan koko tu memang ada asid amino tapi tidak boleh dikatakan kolagen sebab kombinasi berbeza dengan kolagen.

Asid Amino pada tumbuhan ini juga BOLEH merangsang penghasilan kolagen semulajadi dari badan kita (30% protein badan manusia adalah kolagen - pada tendon, tulang, kartilaj etc) 

Maknanya, sumber tumbuhan tu sepatutnya disebut sebagai PENGGALAK KOLAGEN bukan KOLAGEN...kecuali ramuan produk dicampur dari sumber kolagen haiwan. Sumber Kolagen haiwan yang popular adalah ayam, lembu, babi, arnab, ikan dll. Kolagen dari marin (ikan) adalah 7x lebih baik dari sumber kolagen yang lain.

#kaki ayam banyak kolagen tau! #


so, disini sebenarnya..tiada kolagen dalam rumpai laut.. tetapi ia adalah penggalak 

penghasilan kolagen dalam tubuh. Penggalak kolagen juga adalah dari sumber 




KOLAGEN TULEN HANYA DARI SHAKLEE | SHAKLEE COLLAGEN 

POWDER


Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) Proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari Sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekuler, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. 


~ Tujuh (7) ramuan utama termasuk ekstrak biji Camellia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus Acidophillus , Vitamin C dan Vitamin B, digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam membawa ke luar untuk kulit tampak lebih anjal, cerah berseri.


UNTUK TESTIMONI SILA KLIK DI SINI

HUBUNGI SAYA UNTUK INFO LANJUT DI 0162853148 AYU

TIDUR BERKUALITI, BADAN CERGAS DENGAN OSTEMATRIX SHAKLEE

MUDAH berasa letih, lesu, kurang motivasi, tidak dapat memberi tumpuan, murung dan berat badan bertambah antara gejala yang menunjukkan anda mengalami masalah kekurangan waktu tidur yang berkualiti.

Biarpun ada yang beranggapan masalah kekurangan tidur itu bukan isu besar, ramai tidak menyedari bahawa otak kita sentiasa sibuk melakukan penyelenggaraan fizikal dan mental bagi memastikan tubuh kita kekal bertenaga pada keesokan harinya

Jika anda menghadapi masalah untuk mendapatkan tidur yang mencukupi, ubahlah gaya hidup anda dengan memulakan pola tidur yang sihat.


OSTEMATRIX SHAKLEE dapat membantu anda memulakan hari esok dengan lebih bertenaga dan cergas walaupun anda tidak mendapat tidur yang cukup, tetapi tidur anda berkualiti..! Tidur yang cukup dan berkualiti juga membantu anda dapatkan kulit yang cantik dan berseri..tak delah muka tu pucat lesi, tak bermaya je kan..?


Gabungkan Ostematrix Shaklee anda dengan Energizing Soy Protien (ESP) untuk tubuh yang lebih sihat, cegas dan bertenaga bila bangun pagi.. Badan yang sihat dan tidak cepat penat bantu kekalkan kecergasan anda sepanjang hari. Penangannya, kulit juga cantik mulus gitu...


Ostematrix dan ESP juga bantu membendung dan mengatasi masalah sakit kepala, migrain, sakit-sakit belakang, sakit tumit, sakit pinggang, gejala PMS/senggugut, kekejangan/ cramp, bengkak air bagi ibu mengandung, kebas-kebas kaki & tangan, nutrisi buat ibu menyusu yang sering kekurangan kalsium kerana menyusui, gigi mudah gugur ketika hamil, juga sgt sesuai bagi anda yang tidak suka minum susu...


Grab now! Offer sepanjang Mac 2013 ni shj... Jgn lepaskan peluang ini. 

Beli 6 dan anda akan sebotol lagi secara PERCUMA!


jangan ternganga ya lepas ni kembali kepada harga asal.


 RP : Ostematrix RM 61.00, ESP RM150 

>> SET COMBO ESP + OSTEMATRIX : RM211.00


nak tau harga saya? Just PM | SMS | WASAP 0162853148 ayu

BERBALOI2.. BADAN PUN SIHAT, MUKA ADA SENYUMM... :)

ESP
OSTEMATRIX



23 March 2013

ALFALFA SHAKLEE | ALFALFA RAJA SEGALA TUMBUHAN



Tahukah anda yang Alfalfa adalah raja segala tumbuhan. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Jom lihat antara kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita

  • Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
  • Melegakan sakit sendi dan belakang.
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  • Merawat arthitis
  • Bagus untuk alergi dan ekzema
  • Merawat athma
  • Mencuci usus bagi membuang toksik
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  • Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  • Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  • Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Melegakan sembelit
  • Membuang angin dalam badan
  • Milk booster bagi ibu-ibu yang menyusukan

MURAH JE PUN.... HANYA RM52.90 sahaja UNTUK SEBOTOL. 330BIJI..

17 March 2013

KALSIUM DAN KEPENTINGANNYA | OSTEMATRIX SHAKLEE

Beberapa fakta penting mengenai kalsium yang perlu anda ketahui:

1. Kalsium adalah mineral yang paling banyak diperlukan oleh tubuh.

Keperluan harian kalsium adalah 800 mg untuk dewasa lebih 25 tahun dan 1.000 mg setelah usia 50 tahun. Ibu hamil dan menyusui perlu mengambil 1200 mg kalsium per hari. Keperluan kalsium anak-anak dan remaja meningkat mengikut usia mereka :-

  • Bayi berumur - 5 bulan : 400 mg
  • Bayi 6 bulan - 1 tahun : 600 mg
  • Anak usia 1 - 10 tahun : 800 mg
  • Remaja usia 11 -. 24 tahun: 1.200 mg

2. Sekitar 99% kalsium berada pada jaringan tulang dan gigi, selebihnya berada di dalam darah dan sel-sel tubuh.


3. Kalsium memiliki banyak manfaat.


Manfaat kalsium bagi tubuh, antara lain:
  • Pembentukkan dan pemeliharaan tulang dan gigi.
Anak-anak memerlukan kalsium untuk pertumbuhan tulang dan gigi mereka. Kekurangan kalsium dapat mengakibatkan pertumbuhan tulang anak tidak sempurna dan menderita penyakit rickets.

Orang dewasa memerlukan kalsium yang cukup bagi meremajakan sistem tulang dan giginya. Mineral di tulang dan gigi kita terganti 100% setiap tujuh tahun sekali.

  • Mencegah osteoporosis.
Bila tidak mendapat cukup kalsium dari makanan, tubuh akan mengambilnya dari “bank kalsium” pada tangan, kaki dan tulang panjang lainnya.

Kekurangan kalsium dalam waktu yang lama akan mengakibatkan tubuh mengambilnya terus dari tulang-tulang padat. Hal ini mengakibatkan tulang mereput dan mudah patah (osteoporosis). Bila seorang wanita dari umur 20 tahun setiap harinya mengambil kalsium 400 mg lebih rendah daripada yang diperlukan, pada umur 55 tahun tulangnya mereput 1/3 dari bahagiannya.

  • Penyimpanan glikogen.
Kalsium berperanan dalam proses penyimpanan glikogen. Bila tidak ada kalsium, tubuh akan merasa lapar terus-menerus kerana tidak dapat menyimpan glikogen.

  • Melancarkan fungsi otot, otak dan sistem syaraf.
Otot, otak dan sistem saraf memerlukan kalsium agar dapat berfungsi sepenuhnya. Kekurangan kalsium akan menyebabkan spasme (kejang) otot dan gangguan fungsi otak dan sistem saraf.


#info lanjut klik sini#



OSTEMATRIK - KALSIUM TERBAIK DARI SHAKLEE

Sempena bulan promo Ostematrix Mac 2013 ni, jom dapatkan sebotol untuk diri sendiri..

GAMBAR MENUNJUKKAN GABUNGAN OSTEMATRIX BERSAMA VITAMIN LAIN MENGIKUT SAKIT UNTUK KESAN YANG LEBIH EFEKTIF


KALSIUM | SHAKLEE OSTEMATRIX
BULAN PROMO OSTEMATRIX


KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE OSTEMATRIX MENGEKALKAN TULANG YANG SIHAT


Diperkaya dgn Vitamin D - yangmana ia merangsang penyerapan kalsium dengan lebih efisyen
Magnesium - Membantu mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang

Boron - membantu dalam metabolisme tulang

Zink,mangan, dan tembaga - bg mengaktifkan enzim yg membantu dalam pembinaan kepadatan tulang


Pengambilan Kalsium dapat :-

-  Meredakan migrain, sakit belakang, period pain, kebas2/kekejangan

- Beri tidur yang lena, mengekalkan kecergasan tubuh bila bangun pagi, mengurangkan kelesuan tubuh

-  Penting untuk ibu hamil, ibu menyusu, berpantang

-  Penting untuk orang tua, ahli-ahli sukan, wanita dan lelaki yang pentingkan kesihatan

  
TERLEBIH KALSIUM, APA KESANNYA?

Kalsium berlebihan boleh memberi kesan kepada buah pinggang seperti terjadinya batu karang / batu dalam hempedu

Ini terjadi apabila jurang nisbah kalsium-magnesium sangat besar dimana kekurangan magnesium akan menyebabkan kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh, lalu buah pinggang menjadi toksik.

Sebab itu apabila membeli supplemen kalsium, anda wajib meneliti kandungan magnesium dan vitamin D ada bersama kerana kedua-dua perlu untuk membantu penyerapan maksimum kalsium.



Hubungi saya untuk info lanjut : 

~AYU~
SMS  | WHATSAPP : 0162853148  



Share it