01 June 2014

VITAMIN E BOLEH SEBABKAN KANSER | BAGAIMANA MEMILIH VITAMIN E?

Supplemen Vitamin E boleh sebabkan kanser? oh no!




Apa yang anda faham? Adakah Vitamin E 'penyebab' kanser atau 'Boleh' sebabkan kanser?

Ya! Boleh sebabkan kanser tapi bukan confirm sebabkan kanser. Tapi, jangan risau... supplemen vitamin E Shaklee ni dari sumber semulajadi.. Sebab itu pentingnya ilmu ni.. Maksudnya kalau kita tak ikut guideline dalam memilih Vitamin E tak mustahil ia boleh membawa mudarat kepada badan... Faham tak?

Bagaimana Memilih Vitamin E yang baik?


Ini hasil tulisan Dr Bruce miller bukan dari saya ye.. :)

Basically antara garis panduan utk memilih Vitamin E adalah:

1. Pilih Vitamin E yang bersumber semulajadi ( boleh lihat pada label.. ada huruf d kecil (d-alfa tocoferol) menunjukkan ia sumber semulajadi. satu huruf 'l' or 'dl' menunjukkan ia sumber tiruan or kimia)

2. Cari perkataan mixed tocopherol dlm label

3.Pilih Vitamin E yg berserta selenium


Sumber semulajadi adalah lebih baik kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber kimia/tiruan
----------------------------------------------------
Sudah tentu saya pilih supplemen Vitamin E dari Shaklee..
Sebab ia melengkapi garis panduan di atas :
Vitamin E Shaklee dari sumber semulajadi
Vit E Shaklee lengkap dengan Selenium
Shaklee Vitamin E  terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate 
Kelebihan Vitamin E Shaklee
SHAKLEE VITA-E COMPLEX
 Kini Shaklee Vitamin E di improved dengan Grape Seed . Kenapa Grape Seed? The More Powerfull..
  • Ekstrak biji anggur mengandungi pelbagai khasiat kesihatan iaitu protien, lipid, karbohidrat dan polifenol
  • Kuasa antioksidan polifenol adalah 20 kali lebih baik dari vit E dan 50 kali lebih baik daripada vitamin C .. dlm erti kata lain minyak biji anggur ni amat berkesan mengatasi masalah kanser serta amat baik utk awet muda dan utk memelihara kecantikan  dan yg best grape seed extract terbukti berkesan menguatkan sistem imun badan, menurunkan paras kolestrol, menghalang pembentukan darah beku, melegakan masalah berpunca daripada urat timbul ..
  • Melambatkan penuaan.
  • Salah satu phenol yang ditemui dalam biji anggur ialah OPC (oligomeric Proanthi Cyanidin) ni lebih tulen berbanding kumpulan fitonutrien yg lain). OPC ni memelihara tubuh dari penuaan sebelum masanya..OPC juga terikat dengan kolagen. Senang cerita, procyanidin ini juga membantu kulit lebih elastik, membuatkan seseorang nampak muda secara semulajadi.
Vitamin E ni juga dipanggil Vitamin Cinta tau. Kenapa Vitamin Cinta pula? Apa kaitannya..

Jom Google.. 



Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dlm menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik." 

Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.
Pengambilan VITAMIN-E berdosage tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi lebihan estrogen dalam badan. Kondisi di mana “estrogen berlebihan” akan menyebabkan symptom PMS, seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings”, yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.
hmm... rupanya Vitamin E ni bantu tingkatkan kesuburan Suami isteri..

Apa lagi khasiat Vitamin E?

 
Jika anda konsisten dgn Vitamin E yg berkualiti, anda akan lihat kedutan di bawah mata atau tepi mata beransur hilang.... Selain bagus untuk kulit ia membantu mengawal kolestrol , merendahkan triglycerides, bagus untuk saraf, mengecilkan pori-pori pada wajah dan  jika diambil suami isteri ia mengeratkan keintiman, bantu atasi kulit kering, berkudis, dan banyak lagi sebenarnya.. dan tahukan anda ia dpt mencerahkan warna kawasan sekitar aerola.. 
wow! Hebat kan penangan Vitamin E ni? hihi... harus konsisten dengan vitamin E ni.. lagi2 nak dekat raya ni kan... Hasilnya pasti Superb!


Ok! Anda tahu dah kan bagaimana memilih Vitamin E dan apa fungsi Vitamin E ni selain mencantikkan kulit dan melambatkan penuaan.. haa... wajib beli ni untuk suami tersayang, jangan lupa utk diri sendiri juga..  heehee..
Bulan Jun 2014 ni, Promosi BELI 6 PERCUMA 1 VITA E COMPLEX. Grab it Now! 
 SID : 882771
NOR FAHIDAYU MASRAN
0162853148 

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....