03 February 2017

CARA ELAK DAN RAWAT RUAM SUSU DAN LAMPIN PADA BAYI

Kak U tengok ramai baby ibu menyusu  hadapi masalah kulit bayi sensitif, ekzema dan kena ruam susu dan ruam lampin. Ini perkara biasa dan normal jika tidak teruk sebab kulit bayi adalah nipis dan sangat sensitif.


Ramai ibu-ibu muda beranak kecil bertanya sana sini, bagaimana nak hilangkan masalah ruam anak mereka. Ada yang dah cuba pelbagai jenis krim, ada yang pergi ke pelbagai klinik, duit pun dah banyak habis untuk berubat tapi masalah anak tak hilang malah ada yang makin teruk jadinya.

Kesian Kak U tengok ibu-ibu ni.. apa tidaknya, Kak U sendiri pernah laluinya dan tahan telinga je bila orang tanya kenapa dengan pipi anak tu? Macam-macamlah krim yang dorang suruh guna.

Ni Kak U nak kongsi. Sebab baby Kak U dulu pun teruk juga kena ekzema atopik @ ruam susu di muka. Ambil masa kulit baby nak pulih dan cantik balik.


CARA ELAK DAN RAWAT RUAM SUSU DAN RUAM LAMPIN BAYI



CARA ELAK DAN RAWAT RUAM SUSU DAN RUAM LAMPIN PADA BAYI

Apa Kak U buat?

1. Kerap bersihkan pipi baby dengan air suam dan tuala bersih.

2. Elak penggunaan sabun basuh baju biasa. Guna yang mesra kulit bayi dan kulit sensitif. Pilih yang tiada bahan kimia berbahaya. Kak U pilih sabun FRESH LAUNDRY DARI SHAKLEE. Baju pun fresh tak berbau hapak jika terlupa sidai atau cuaca lembab.


3. Elak guna sabun mandi biasa. Kak U pilih yang natural/bebas bahan kimia berbahay juga macam Tropika herb tu.. masa kulit baby kena kulit berkerak pun guna syampu tropika tu. Mahal sikit tapi berkesan. Produk natural mmg sedikit mahal ye. Tapi utk baby Kak U relakan..


4. Kalau baby kena ruam lampin, elak sabun2 biasa. Pilih yg natural juga. Keringkan kulit baby sebelum pakai pamper. Pakai cloth diapers pun bagus. Jangan guna krim2 yg mengandungi steroid/paraben. Kak U guna Herbal Blend Shaklee je.. mana2 kena ruam Kak u sapu. Gigit serangga pun kak U sapu herbal blend juga. Tak payan banyak2 krim. Cukup satu tiub herbal blend di bawa kemana2. Boleh juga sapu tepung ubi.


HERBAL BLEND KRIM SERBAGUNA UNTIK SEISI KELUARGA
Herbal Blend bantu Rawat Masalah Kulit Bayi
Herbal Blend Shaklee juga sesuai untuk Masalah Kulit Kasar
Set Cadangan untuk masalah kulit bayi dan ekzema
Testimoni Herbal Blend Rawat Ruam Susu Bayi


Jika bayi ibu masih menyusu badan, ibu juga perlu elak makanan gatal, penyebab ekzema dan tingkatkan imun. Antara produk cadangan utk ibu menyusu yang hadapi masalah bayi ekzema atau ruam susu/lampin boleh ambil Vitamin C, Omega Guard dan Esp Shaklee. Ia juga bantu boost susu ibu juga tau!. Zat2 vitamin juga akan mengalir dalam susu ibu terus.kepada bayi ibu. 😊

Ok. Itu je tips dari Kak U. Kalau ada yang nak tambah silakan dikomen.

Kita share sama2 dengan ibu2 lain juga.

Semoga bermanfaat.

Nak dapatkan produk mesra baby dan kulit

Boleh WA kak U ye
0162853148 😊
Pengedar Shaklee Sentul
@ayu_jual_vitamin


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....