01 January 2013

SET VITAMIN SHAKLEE ( SET 3M ) UNTUK IBU MENYUSU LEBIH SIHAT, CANTIK DAN KURUS

" Slm sume..d mlm thn bru ni sy just nk share sdikit ttg pengalamn wife sy guna set menyusu esp+vita lea+b com+alfalfa+osteometriks+vit c.mula2 xyakin tp sy bpegang pd Doa+Usaha+Tawakal pd Allah.

Ank sy xmahu direct feeding sjk lahir.mgkin dia dh kliru puting sbb pas lhr msk nicu smggu.mcm2 cara dh wt xbjaya..kami risau tkt susu xde if baby xfeeding.dh 3 jnis susu formuka sy try n ank munth truk,xleh trima.stiap 3jam wife sy pam susu sbb mmg nekad nk bg breastfeed smpai 2thn..mula2 susu ada tp lama2 smakin skit n smakin cair.

Sehingalh kami temui shaklee lps d prkenalkn kwn.susu smakin byk n pekat.syukur pada Allah kini ank kami dh brusia 10bln++ dan masih brestfeeding spenuhnya.sgt comel n aktif.Ekonomi jimat xyh bli susu n baby dpt susu yg terbaik d dunia,xde jual kt mne2...sekian "
"Just for sharing : Pada mulanya, setiap pump I hanya dapat max 5 atau 6 oz. Selepas mengambil set breastfeeding + ESP. Saya boleh dapat max 10 oz. Bukan itu sahaja. Susu pun menjadi leh pekat. Best-nya. Saya dapat berkumpul susu yg begitu byk dalam 1 bulan sebelum start berkerja minggu depan."
 >> kaum cina pun dah pandai buat stok ebm taw.
dan sorang lagi yang ni hanya ambil ESP dan Alfalfa je 
 "alhamdulillah ayu, susu makin banyak. Freeze penuh sampai kena beli freezer baru"
Alhamdulillah..dah ramai kasteme yg telah berjaya menyusukan anaknya dengan bantuan vitamin Shaklee (Set 3M) set vitamin untuk ibu menyusu. Set ini adalah gabungan Set B (set basic utk ibu menyusu - Vitalea with iron formula, vita-c plus, b-complex with asid folic dan Alfalfa ) dengan ESP dan Ostemetrik. Set2 ini bertujuan meningkatkan kesihatan ibu, melancarkan darah, memberi tenaga, mengawal emosi dan meningkatkan sistem imun tubuh ibu. Bila ibu sihat, tidak stress dengan secara alami susu ibu juga akan mengalir lancar. Tetapi perlu di ingat, ibu wajib kerap melakukan stimulasi berjadual dengan mengaplikasikan konsep Supply n Demand. Jika tidak, penyusuan susu ibu tidak akan berjaya hanya dengan bantuan vitamin.
ha.. dan ni pula sharing dr sy sendiri semasa dalam pantang.. masa tu saya belum terjebak dlm biz shaklee ni... sy juga adalah ibu yang menyusu anak sepenuhnya. Umur anak sy sekarang ni dah 1y5m...Alhamdulillah..dimurahkan rezki dan dipermudah oleh-NYA utk terus menyusukan anak sy sehingga hari ini dan moga2 dapat diteruskan sehingga 2 tahun lebih. 
Masa tu sy hanya ambil Ostemetrik, Vita c, Alfalfa dan Vita-Lea je. sy bersalin secara czer. Sebelum bersalin tu sy dh makan sume vitamin2 tu..haha...xsabar sebenarnya. tapi alhamdulillah..pas kuar dr bilik operation tu je, sy dh blh bgn minum (org sblah katil yg sama bsalin czer jugak, xbgn2 sbb masih rasa pitam n muntah bila minum). Saya juga blh bangun ke toilet sendiri tanpa bantuan dan yg bestnye sekali masa membuang tersangatlah lawas.sekali pussh jer oo..opss, sory terlebey sudah...
dan waktu berpantang sy pantang sndri jer kat rumah.. sy blh bgerak seperti biasa,badan rasa cergas, tak cepat penat walau berjaga malam menyusukan anak, susu pun sgtlah melimpah ruah smpai basah2 baju, bengkak2 susu..alas dgn kain lampin lagi..huhuu...masa tdo pun blh basah baju,..basah2 muka anak dgn susu tu. (syaratnye, mesti minum air secukupnya..kalau tak, cmana buah pinggang kt nk proses ubat2@vitamin2 yg kt makan tu kan?  80% susu ibu adalah air) #Yang penting niat, pam berjadual dan minum air lebih 2-3liter sehari.

ok..cukuplah tu ye! hehe..tp bonus yang saya dapat dengan pengambilan vitamin shaklee  dan menyusukan anak ni adalahhhh..kulit saya bertambah cantik,hilang masalah jerawat belakang badan, pigmentasi, selulit pun kurang, ..daann.. berat badan sy turun dengan banyaknya! tambah slim mak taw..haha.. (masa last peknen 74kg, sebelum peknen 64kg..hbs pantang berat jadi 54kg oo) suka3!

SET E - SET TRIPPLE M (3M) IBU MENYUSUKAN
PICTURE CREDIT

Macamana pula dengan anda? berikan anak anda susu ibu ye! jimat pun jimat..tk payah nk pilih2 / susah hati nk pilih susu formula yang sesuai untuk bayi anda. Badan baby pun sihat, montel jer...Ibu pun dapat kebaikannya sama taw..ramping macam mak dara! Anda juga boleh tersenyum bahagia..:)
Hubungi saya utk best price ye..
boleh slim jugak taw..hanya add on Lecithin je..bkn tuk bakar lemak je,tp utk kurangkan bengkak susu juga..
Saya ingin kongsi pengalaman saya mengambil set slimming shaklee for bf mommies, ESP+Alfafa+Lecithin. Saya mula ambil set ni sejak mac 2012. Alhamdulillah dlm tempoh 3bln berat badan saya turun sbyk 1.5kg. 1.5kg mungkin nampak sedikit tapi kepuasannya saya rasa badan saya lebih ringan, lebih sihat dan pakaian yang dulu ketat sy boleh pakai balik :). Bukan saja berat badan turun, ESP sebagai milkbooster menjadikan susu saya lebih pekat. Sebelum ini juga saya mengalami masalah keputihan, alhamdulillah, pengambilan Alfafa mengatasi masalah keputihan saya. Kalau dulu saya menggunakan pantyliner kerana tidak selesa akibat masalah keputihan, sekarang alhamdulillah tanpa pantyliner saya selesa, tak perlu lagi memikirkan masalah keputihan. Lecithin pula membantu saya melancarkan pembuangan air besar :) Saya tak konsisten mengambil set ini, maksudnya kdg2 saya terlupa utk makan set ini pada waktu malam, dan itu pun dah menunjukkan penurunan berat badan sebanyak 1.5kg. Bayangkan kalau setiap hari saya disiplinkan diri utk mengambil set ini seperti yang dinasihatkan, pasti penurunan berat badan lagi byk :)

slimming set vitamin shaklee
so..anda bila lagi? xnk ke badan sihat, berat badan turun, kulit pn makin cantik, bahagian intim pun makin mantop dgn khasiat Alfalfa, mslh kewanitaan juga dapat diatasi? Hanya dengan mengamalkan vitamin Shaklee, vitamin semulajadi?..xhabis pun ribu riban..

Berminat ? Hubungi sy di nombor yang tertera di blog ini ye!

Terima kasih kerana sudi membaca..:)

Salam Kasih Sayang..

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....