13 April 2014

Cara Makan Vitamin Shaklee

Sebenarnya tiada masa yang strict untuk makan vitamin. Yang perlu kita tahu hanyalah waktu pengambilan vitamin sebelum atau selepas makan. 


Saya kongikan disini cara makan vitamin shaklee yang betul. Tapi sebenarnya bila-bila pun boleh. Seperti yang saya katakan di atas, tahu waktu pengambilan sebelum atau selepas makan, with meal or before meal..kalau terlupa makan waktu pagi, boleh tukar ke waktu tengahari. Kalau bulan puasa puasa pula, vitamin yang di ambil siang hari, tukar jadual dan ambil waktu malam @ selepas berbuku, vitamin yang di ambil waktu malam tukar ambil selepas sahur. 


cara makan vitamin shaklee
Panduan makan vitamin shaklee

Kebiasaannya, vitamin untuk merangsang, menjana atau membekalkan tenaga lebih baik di ambil selepas sarapan pagi. Ia bagi membolehkan vitamin tersebut memproses makanan menjadi tenaga. Vitamin Asas digalakkan ambil selepas sarapan pagi iaitu B-Complex, Vitalea dan Vitamin C. Vitalea shaklee mengandungi Zat Besi sebaiknya di ambil bersama vitamin c bagi mengoptimumkan penyerapan zat besi di dalam darah.


Bagi yang ingin menurunkan berat badan pula, kebiasaannya mengambil minuman sebagai meal replacement seperti Cinch Shake & Esp. Minuman ini di syorkan di ambil sebelum makan / sebelum sarapan dan sebelum tidur. Ia bagi memberikan rasa kenyang dan puas serta mengurangkan rasa nak makan banyak bila tiba waktu makan. Kalau untuk naikkan berat badan pula, ambillah selepas makan ye.


Vitamin Larut Lemak pula, di sarankan di ambil selepas makan makanan berat. Vitamin larut lemak terdiri daripada Vitamin A, D, E & K. Vitamin shaklee yang mengandungi vitamin A adalah Caratomax, Vitamin D ada dalam Ostematrix , dan Vitamin K terdapat di dalam Shaklee Vitalea.


Vitamin Zink pula perlu di ambil sebelum makan.  Seeloknya sebelum makan malam bagi mengelakkan rasa loya jika di ambil waktu pagi dengan perut yang masih kosong.


Bagi vitamin yang di ambil untuk merangsang kolagen (Shaklee Collagen Powder) sebaiknya di ambil semasa perut kosong samada di waktu pagi sebelum sarapan atau waktu malam sebelum tidur. Ia bagi membolehkan badan memproses dan menyerap Collagen yang di ambil dengan lebih baik.


Ok! sekarang anda boleh faham tak? Sebaiknya ada rujuk kepada Pengedar Shaklee anda untuk cara makan vitamin shaklee mengikut keperluan dan masalah yang anda hadapi. Sekiranya anda adalah pelanggan saya, sila berhubung dengan saya untuk panduan makan vitamin shaklee. Setiap individu punya masalah dan keserasian yang berlainan. 


Semoga entry ini sedikit sebanyak membantu anda. Tetapi ingat ya! SILA RUJUK KEPADA PENGEDAR SHAKLEE ANDA UNTUK PANDUAN MAKAN VITAMIN SHAKLEE YANG BETUL. Jangan sesekali rujuk pada Pengedar Shaklee lain sekiranya anda beli dengan orang lain ye. 


Sekian, semoga membantu.




Saya adalah Pengedar Shaklee ID 882771
016-2853148
Penghantaran terus sekitar 
Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur dan yang berhampiran dengannya.
Pengeposan melalui Poslaju seluruh Malaysia


No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....