02 December 2014

Cabaran Ibu Berpantang Menyusu Bayi Pramatang & Ibu Bekerjaya Menyusukan Anak Secara Eksklusif

Menyusukan bayi lahir pramatang adalah satu fasa yang sangat mencabar dimana anak di tahan di NICU dan ibu pula terpaksa berulang alik ke hospital untuk melawat dan menghantar bekalan susu ibu yang mencukupi.

Cabaran Ibu Berpantang Menyusu Bayi Pramatang & Ibu Bekerjaya Menyusukan Anak Secara Eksklusif
sumber gambar : google


Susu ibu tidak dapat diberikan secara terus dan ibu terpaksa mengepam dengan lebih gigih. Memang sangat mencabar dan memerlukan sokongan penuh dari suami dan keluarga...

Ibu pula berpantang ala kadar, tak dapat nak makan jamu, dengan badan masih belum sembuh, cepat letih dan makan tidak menentu. Ia memang satu cabaran yang besar bagi ibu yang melahirkan bayi pramatang . 

Bagi ibu yang tidak kuat, mudah putus asa, pastinya tidak dapat membekalkan susu ibu yang cukup dan ibu sendiri mudah stress yang boleh menyebabkan susu ibu tidak keluar dengan lancar..

Mari kita tonton video pengalaman bagaimana seorang ibu berjaya menyusukan bayi pramatang yang dilahirkan ketika kandungan berusia 32 minggu dengan sempurna, luka cepat sembuh dan badan lebih kuat tanpa makan jamu.


 
Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Dan ibu ini sangatlah berpuasa hati dengan #shakleeEffect yang beliau dapat selepas mengambil Set Berpantang serta Set Menyusu Shaklee yang terbaik itu..


Bagaimana pula pengalaman ibu menyusu yang lain, hanya sekadar ingin mencuba set menyusu shaklee sebab badan sangat cepat penat, ibu bekerjaya, balik nak masak, mengepam tengah malam dan bila google terjumpa Set Menyusu Shaklee pula...Sedangkan beliau adalah seorang Peer Kaunselor Laktasi tapi tak lama kemudian terus Daftar Jadi Ahli Shaklee bersama Grup iReach yang hebat masakini dan terus buat bisnes sehingga Suami beliau sendiri geleng-geleng kepala...hihiii..

Tak Percaya? Tonton video ini pula...


Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.

Orang lelaki pun ramai yang join shaklee bersama grup kami tau..jangan tak tau... mereka bukan dipaksa tapi mereka terpaksa join.. inilah ukhwah yang kami bina dalam grup kami yang sangat owesome !



Group Jutawan Shaklee Paling ROCK - ASB Mega Seminar 2014 from iReach HD on Vimeo.


Anda rasa tertarik, menarik..nak sangat join bersama-sama kami?

Hubungi saya untuk info lanjut :

Sms@wasap  0162853148 

Saya pengedar Sah Shaklee

Nor Fahidayu Masran
SID :  882771


COD AREA   : 



Sekitar Bandar Baru Sentul dan kawasan berhampiran.

 Ulu Yam Baru & Batang kali pada hujung minggu..

 

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....