25 September 2013

OSTEMATRIX SHAKLEE | KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK IBU MENGANDUNG

Tahukah anda yang ibu mengandung perlukan lebih kalsium daripada orang biasa? Kenapa? Sebab apa?

Jom kita bincang & sharing.. :)

Kalsium adalah mineral yang paling banyak diperlukan oleh tubuh.

Keperluan harian kalsium adalah 800 mg untuk dewasa lebih 25 tahun dan 1.000 mg setelah usia 50 tahun. Ibu hamil dan menyusui perlu mengambil 1200 mg kalsium per hari. 
Kalsium sangat penting bagi ibu mengandung tau! Ibu-ibu hamil, sila jangan abaikan kepentingan kalsium ni pada tubuh anda ok... Sebab, kalsium yang kita ambil dari makanan/ susu akan disalurkan kepada bayi dalam kandungan dan sekiranya kalsium yang ibu ambil tidak mencukupi, bayi akan mengambil sumber kalsium dari tubuh anda yang lain seperti dari tulang dan gigi. Perkara ini boleh menyebabkan ibu kerap mengalami sakit gigi, gigi mudah gugur dan kekejangan urat & kaki

Oleh sebab itu, ibu mengandung amatlah digalakkan mengambil kalsium yang cukup bagi membina tulang dan otot bayi semasa proses tumbesaran di dalam rahim. Kalsium yang cukup, membantu bayi berkembang dengan baik & kesihatan ibu lebih terjamin.

Ostematrix Shaklee adalah kalsium pilihan terbaik kerana ia lengkap dengan vitamin D & magnesium, yang membantu penyerapan kalsium dalam tubuh menjadi lebih baik & efisyen. 

Kalsium penting untuk ibu mengandung mendapatkan  tidur yang  berkualiti. Tidur yang berkualiti & lena membantu tubuh ibu mengandung lebih cergas & tidak lesu lepas bangun tidur. 

Kalsium yang cukup juga mencegah kekejangan urat, membantu melegakan sakit kepala dan mengurangkan rasa sakit ketika bersalin. Maksudnya, ibu lebih bertenaga untuk meneran semasa proses melahirkan. haa.. yang ni memang sangat betul waimah anda bersalin secara pembedahan, sebab saya memang merasainya. Orang yang bersalin czer, akan diberi bius kan? Habis operat, ibu tak dibenarkan makan atau minum sebab bius masih ada, yangmana jika ibu makan, ibu akan muntah semula..atau tak boleh bangun, sebab buat ibu rasa pitam.. yes! ia tidak terjadi pada saya...lapar wooo lepas bersalin, sebab kena puasa dari malam.. saya boleh bangun & tidak pitam & boleh ke bilik air tanpa bantuan. Pembuangan lepas bersalin juga sangat lawas dan lancar, tiada sembelit, badan rasa bertenaga... 

Atas sebab-sebab tersebut di atas ni lah kalsium yang cukup sangat memainkan peranan yang penting buat ibu mengandung. Badan ibu sihat, bayi dapat berkembang dengan baik. Otot & tulang bayi juga kuat tau.. ye, tulang anak saya sangat kuat! Perkembangannya juga lebih cepat jika dibandingkan dengan 2 orang abangnya..


Anda perlukannya!! Wanita sangat perlu ambil kalsium yang cukup sebab ketika haid, kalsium anda dibawa keluar sekali... ketika mengandung & menyusukan juga.. kalsium ibu semakin berkurangan dan akibat kekurangan kalsium ini akan menyebabkan bongkok pada usia muda juga Osteoporosis. WANITA TAK KIRA TUA, MUDA, HAMIL ATAU TIDAK, BERKAHWIN ATAU BELUM, SANGAT-SANGAT PERLU AMBIL KALSIUM YANG CUKUP.


#Nak join kutu shaklee
Saya sediakan.. add saya di facebook ye 
 
pengedar sah shaklee bandar baru sentul dan sekitar
AYU 0162853148
COD BANDAR BARU SENTUL & SEKITARNYA



No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....